beantwoord

verschillende tarieve heen en terugreis

• 18 juli 2016
  • 1 reactie
  • 90 Bekeken

Goedemorgen,

Op 7 juli ik heb tussen Driebergen-Zeist en Leiden Centraal gereisd (zie bijlage). Heen Leiden was mijn reis €6,80. Maar terug naar Driebergen heb ik een €10,00 instaptarief plus €1,30 'meer verreisd' tarief betaald (wat is een 'meer verreisd' tarief?!). Hoe kan dat? Ik heb een persoonlijke OV chipkaart met automatische opladen.

Bedankt, Sara
icon

Beste antwoord door Tochjo 18 juli 2016, 11:21

Op de heenreis kreeg u 40 procent korting, omdat u in de daluren incheckte en het abonnement Dal Voordeel op uw kaart staat. Voor de terugreis checkte u in de spitsuren in en betaalde u vol tarief.

Bij het inchecken wordt een instaptarief van tien euro ingehouden. Bij het uitchecken wordt dit bedrag verrekend met de ritprijs. De ritprijs vol tarief was 11,30 euro, vandaar dat er nog 1,30 euro extra werd afgeschreven.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Op de heenreis kreeg u 40 procent korting, omdat u in de daluren incheckte en het abonnement Dal Voordeel op uw kaart staat. Voor de terugreis checkte u in de spitsuren in en betaalde u vol tarief.

Bij het inchecken wordt een instaptarief van tien euro ingehouden. Bij het uitchecken wordt dit bedrag verrekend met de ritprijs. De ritprijs vol tarief was 11,30 euro, vandaar dat er nog 1,30 euro extra werd afgeschreven.

Reageer