beantwoord

Vertraging, alternatieven en geld terug

• 10 March 2014
  • 2 reacties
  • 279 Bekeken

Enige tijd geleden ging ik van Sittard naar Schiphol en ging in Utrecht de trein niet verder omdat de Schipholtunnel geblokkeerd was. Ik besloot in Utrecht verder te reizen naar Amstel, met de metro terug naar Bijlmer en met de bus naar Schiphol. Uiteindelijke vertraging ruim 45 min maar altijd nog beter dan wachten in Utrecht omdat de tunnel die avond tot na 12 uur was geblokkeerd. Ondanks mijn claim bij de NS kreeg ik geen geld terug omdat ik op basis van mijn OV kaart gegevens er geen vertraging was geregistreerd.

Afgelopen week een vergelijkbaar geval. Ik stond al op Amsterdam-Zuid, Schipholtunnel weer geblokkeerd en nam nu de bus naar Hoofddorp omdat ik op weg was naar Delft. Weer bijna een uur vertraging maar op basis van in- en uitchecken is geen vertraging te zien. Kortom, krijg ik mijn geld alleen terug als ik lijdzaam blijf wachten?
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 March 2014, 21:31

Bekijk origineel

2 reacties

Een van de voorwaarden om van de regeling 'Geld terug bij vertraging' gebruik te kunnen maken is dat je er alleen gebruik van kunt maken als er een geldige check-in en check-uit bij NS heeft plaatsgevonden. Als je kiest voor ander vervoer, kan NS die gegevens niet inzien. Die keuze voor een andere manier van vervoer maak je zelf. Volgens de wet- en regelgeving is NS niet verplicht je in zo'n geval te compenseren en dat doet NS dus ook niet.
Badge
Beste Ubald,

Welkom op het forum. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart'. Het klopt wat Annemiek schrijft (dank). Je komt in aanmerking voor geld terug bij vertraging als er een geldig check in en check uit bij NS heeft plaatsgevonden. Heb je zelf gekozen om met de metro of met de bus te reizen dan kom je hiervoor niet in aanmerking. Op de website wordt de optimale reisroute aangegeven. Voor meer informatie zie geld terug bij vertraging Heb je de voorwaarden al gelezen? Voor meer informatie, zie voorwaarden geld terug bij vertraging. Hopelijk is je volgende ervaring met NS beter.

Met vriendelijke groet,

Leny

Reageer