beantwoord

Vervangen verlopende OV-chipkaart.

• 1 september 2015
  • 35 reacties
  • 1779 Bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Beste Sivan,

Hoe kun je je restsaldo van de oude OV chipkaart terugkrijgen?
Kun je je saldo ook online zien?
Welke volgorde in stappen is dan handig aan te houden (ivm nieuwe kaart en geldigheid oude kaart met automatisch saldo)?

Uit de mail van OV-Chipkaart (TLS) haal ik dit:
Heeft u een abonnement of Automatisch opladen op uw OV-chipkaart staan? Dan wordt dit overgezet op de nieuwe kaart. U kunt direct reizen als het abonnement nog geldig is.

Als je je saldo wil inzien, dan kan dat op https://www.ov-chipkaart.nl/ door een account aan te maken. Overigens kan je ook je kaart toevoegen in de app van de NS, dan zie je ook je saldo.
bedankt Elisabethm!

Ik begrijp alleen niet dat TLS niet weet welk profiel ik heb, zijn de systemen NS en TLS geïntegreerd?
- Ik zag geen automatisch opladen op mijn kaart, is dit noodzakelijk nog een keer in te voeren?
- Bovendien zie ik dat mijn kaart geldig is tot jan 2018, waarom heb ik dan een nieuwe kaart nodig?
ik krijg weliswaar keurig een bericht van de NS, maar mijn foto is zeker ouder dan 5 jaar. Ik wil hem dan ook graag updaten, maar dat lijkt dan weer niet tot de mogelijkheden te behoren.

Ja, dat zou ik ook graag willen. Ik lijk er helemaal niet meer op!
Wat ik begreep wordt er pas na 7 jaar om een nieuwe pasfoto gevraagd, maar die van mij is ook al zeker 10 jaar oud en lijken doe ik ook niet meer
Nou, dan laat ik het ook maar zo. Het is uiteindelijk niet mijn probleem 🆒
bedankt Elisabethm!

Ik begrijp alleen niet dat TLS niet weet welk profiel ik heb, zijn de systemen NS en TLS geïntegreerd?
- Ik zag geen automatisch opladen op mijn kaart, is dit noodzakelijk nog een keer in te voeren?
- Bovendien zie ik dat mijn kaart geldig is tot jan 2018, waarom heb ik dan een nieuwe kaart nodig?

Wat vreemd dat je dan een nieuwe kaart moet aanvragen! Heb je niet toevallig ooit een andere kaart gehad?
En volgens mij wordt het automatisch opladen gewoon overgezet op de nieuwe kaart.
Hoi iedereen. Zoals aangegeven wil ik jullie graag meer duidelijkheid geven. Ik heb een vraag uitgezet om het beleid hieromtrent even goed in beeld te krijgen. Zodra ik dit heb, zal ik hierover een topic/sticky voor openen. Graag nog even geduld.

Is er al zicht op wanneer dit stickytopic komt?
Voor mij is dit topic namelijk nog niet afgerond. Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag waarom ik €7,50 moet betalen als NS-klant. Ik blijf dat onterecht vinden. Dat leidt ertoe dat ik dus nog steeds geen vervangende kaart heb aangevraagd. Ik lees dat de Luchmacht 2 dit mag declaren, maar geldt dit dan voor iedereen? Ik blijf het vreemd vinden en het geeft het gevoel dat er met twee maten wordt gemeten.
De tekst is zo goed als af. Ik ga hem deze week nog plaatsen, Elisabeth! Voel je dan vrij om aanvullende vragen te stellen.
Zie hier voor de tekst, al wordt er geen antwoord gegeven op de vragen hier over de vergoeding van de kosten. Opmerkelijk....

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/kaartvernieuwing-17287
Hoi Elisabeth. De melding die jij noemt is bij ons bekend. Mijn collega is as we speak aan het kijken wat hiervan de oorzaak is en hoe we dit kunnen oplossen. Ik hou jullie op de hoogte.

Edit: ik heb begrepen dat dit probleem tot nu toe bij een handjevol klanten is voorgekomen. We vermoeden dat dit ligt aan de invoer van de geboortedatum. Wil je eens proberen het andersom te doen? Dus niet 12-05 maar 05-12? Het kan zijn dat je het of nu, of toentertijd bij het maken van de kaart andersom hebt opgegeven. Hopelijk lukt het zo wel. Laat je het weten?

Een gouden tip. Ik was een van dat handjevol klanten.

Reageer