beantwoord

Vervangend vervoer werkzaamheden

• 15 juli 2020
  • 4 reacties
  • 161 Bekeken

Hallo, ik wil a.s. Zaterdag (18-07) graag gebruik maken van traject Susteren- Den Haag. Op traject Sittard-Roermond zijn werkzaamheden dus wordt de arriva stopbus ingezet. Wat zijn de kosten van dit vervoer?(heb hier nog geen ervaring mee) 

icon

Beste antwoord door Robert B 15 juli 2020, 00:26

Welkom bij de NS Community!

Je kunt gewoon inchecken op Susteren (of niet, want bij e-ticket niet nodig) dan stap gewoon in de bus en check op Roermond pas in (bij NS). Busritje naar Roermond is dan ‘gratis’ met dank aan Arriva.

Dat laatste mag ik eigenlijk niet zeggen, maar in de praktijk werkt het wel zo.

Hoe dan ook, een incheck met een ov-chipkaart of een e-ticket zonder incheck waar dan ook is gewoon geldig in treinvervangende bussen (dus in dit geval Susteren-Roermond met de Arriva bus).

In Roermond hoef je dan niet (opnieuw) in te checken, tenzij je in Susteren een Arriva incheck gedaan hebt! Dan moet je UIT Arriva en IN NS op Roermond doen (belangrijk met ov-chipkaart, en volgens de regels voor die Arriva bus, maar controle zal er niet zijn).

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je kunt gewoon inchecken op Susteren (of niet, want bij e-ticket niet nodig) dan stap gewoon in de bus en check op Roermond pas in (bij NS). Busritje naar Roermond is dan ‘gratis’ met dank aan Arriva.

Hoe dan ook, een incheck met een ov-chipkaart of een e-ticket zonder incheck waar dan ook is gewoon geldig in treinvervangende bussen (dus in dit geval Susteren-Roermond met de Arriva bus).

In Roermond hoef je dan niet (opnieuw) in te checken, tenzij je in Susteren een Arriva incheck gedaan hebt! Dan moet je UIT Arriva en IN NS op Roermond doen (belangrijk met ov-chipkaart, en volgens de regels voor die Arriva bus, maar controle zal er niet zijn).

Reputatie 7
Badge +3

Gebruikt Arriva geen mobiele incheckpalen bij vervangend busvervoer?

Reputatie 7
Badge +3

In tegenstelling tot bij NS worden bij Arriva normaliter bij het instappen de vervoersbewijzen gecontroleerd bij vervangend busvervoer. Niet alle vervoerders laten zich bestelen.

Reputatie 7
Badge +3

Gebruikt Arriva geen mobiele incheckpalen bij vervangend busvervoer?

Nee, in- en uitchecken op het station. Controle van de vervoersbewijzen bij het instappen in de bus.

Reageer