Mijn ov-chipkaart is al jaren verlopen terwijl ik wel steeds heb betaald voor mijn abonnement. Hoe kom ik aan een nieuwe ov-chipkaart voor mijn abonnement?
Nieuwe kaart via kaartvernieuwing bestellen bij ov-chipkaart.nl dan wordt abonnement overgezet. De kosten van de kaart kun je terugvragen bij ns klantenservice.
U kunt het beste bellen zodat klantenservice kunt kijken wat het beste oplossing is.
Dagelijks geopend tussen 07:00 en 23:00.
Hi cathynoordergraaf! Welkom bij de NS Community.
Normaliter ontvang je binnen 6 weken van de vervaldatum automatisch een vervangende OV-chipkaart indien je een NS abonnement hebt (met uitzondering van NS Flex Basis en NS Flex Weekend Voordeel). Indien je geen vervangende OV-chipkaart hebt ontvangen, dan kun je het best even controleren of het bij ons bekende adres nog steeds kloppend is. Indien er een oud adres bij ons bekend is, dan is het mogelijk dat de vervangende OV-chipkaart aan het verkeerde adres geleverd is. Mocht dit zo zijn en je hebt geen vervangende OV-chipkaart ontvangen, dan kun je via OV-chipkaart een vervangende OV-chipkaart aanvragen. De kosten hiervan kun je via de Klantenservice declareren.
Ik ben blij het antwoord terug te hebben gevonden dat de levertijd 6 werken duurt. Dit staat namelijk niet in de mails die je krijgt toegestuurd. Suggestie aan NS om de verwachte levertijd in de mailcommunicatie op te nemen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.