Vervanging chipkaart

• 31 mei 2019
  • 5 reacties
  • 246 Bekeken

In maart kreeg ik het verzoek om een nieuwe pasfoto te sturen ivm afloop geldigheid OV chipkaart. In april kreeg ik na afgifte pasfoto een bevestiging van NS met de vermelding dat de nieuwe kaart enkele weken voor afloop van de huidige kaart toegestuurd zou worden. Kreeg deze week via mail het verzoek om een vervangende kaart aan te maken, waarbij opnieuw om een pasfoto wordt verzocht. Kan ik dit laatste verzoek als niet verzonden beschouwen?

5 reacties

Hi Frank Wessels en welkom bij de NS Community.

Ik verwacht dat je inderdaad op tijd je nieuwe OV-chipkaart zal ontvangen, ook omdat je hier al een bevestiging van hebt gekregen per brief.
Wellicht hebben de twee elkaar gekruist? Als je me een privé bericht stuurt met je naam, adres (postcode en huisnummer), geboortedatum en e-mailadres dan kijk ik graag even of alles goed staat in ons systeem. Je stuurt me een privé bericht door op mijn naam te klikken en dan "stuur bericht".
Badge +3
Kan goed zijn dat die tweede mail niet van NS afkomstig was, maar van TLS/OV-chipkaart.

In dat geval hadden ze de opdracht tot vernieuwing blijkbaar nog niet ontvangen van NS. Ik zou dat inderdaad even na laten kijken, want als je via TLS je kaart vernieuwt kost je dat € 7,50 terwijl het via NS gratis is (bij een doorlopend abonnement).

Normaal staat bij OV-chip de status van je kaart al binnen een dag of twee na het uploaden van een pasfoto als 'verniewing aangevraagd', en lukt vernieuwen via TLS zelf al niet meer. Daar is dus waarschijnlijk iets mis gegaan, of inderdaad stom toeval.
Badge +3
Overigens ben je niet de enige?

https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/rare-email-ovchipkaart-58061#post390840
In een privé bericht heb ik contact gehad met Frank Wessels. De vernieuwingsaanvraag (en het uploaden van de pasfoto) van de OV-chipkaart is goed gegaan. Binnen 8 weken voor het verlopen van de OV-chipkaart, valt de nieuwe op de deurmat.
Reputatie 3
Bij mij gister een voor al 24/7 van OV-chip/TransLink in de bus, terwijl nu helemaal niets door NS vooraf is gevraagd over foto e.d. Ook geen enkele instructie over vanaf wanneer te gebruiken e.d. (meen me te herinneren dat dat pas kan vanaf bvb 2 weken of zo voor de wissel-datum).

Reageer