beantwoord

Vervanging verlopen OV chipkaart

• 9 december 2018
  • 4 reacties
  • 212 Bekeken

Mijn OV chipkaart is per 4-12-2018 verlopen en in de algemene info op jullie site lees ik dat ik automatisch een nieuwe kaart zou moeten ontvangen, maar helaas heb ik deze nog niet mogen ontvangen (adres klopt gewoon). Enig idee hoe lang dit duurt na het verlopen?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 9 december 2018, 13:28

Hallo MarijaDra, welkom op onze Community!

Als er een abonnement van ons op je kaart staat ontvang je inderdaad een nieuwe kaart van ons. Is dit het geval?

Je krijgt dan 8 weken voor de vervaldatum bericht van ons met de nieuwe kaart. Het kan zijn dat er iets mis is gegaan in het aanvraagproces en dat je daarom de kaart niet hebt ontvangen. Als er geen NS abonnement op je kaart staat dan dien je de aanvraag zelf in orde te maken via de Klantenservice OV-Chipkaart.

Ik hoor graag van je of er inderdaad een abonnement van ons op je kaart staat of niet.
Bekijk origineel

4 reacties

Hallo MarijaDra, welkom op onze Community!

Als er een abonnement van ons op je kaart staat ontvang je inderdaad een nieuwe kaart van ons. Is dit het geval?

Je krijgt dan 8 weken voor de vervaldatum bericht van ons met de nieuwe kaart. Het kan zijn dat er iets mis is gegaan in het aanvraagproces en dat je daarom de kaart niet hebt ontvangen. Als er geen NS abonnement op je kaart staat dan dien je de aanvraag zelf in orde te maken via de Klantenservice OV-Chipkaart.

Ik hoor graag van je of er inderdaad een abonnement van ons op je kaart staat of niet.
mijn kaart verloopt morgen (10/7) ik kreeg bericht via OV-Chipkaart en heb daar een nieuwe kaart aangevraagd, kost € 7,50. toen pas zag ik dat ik eigenlijk van NS een nieuwe kaart had moeten krijgen omdat ik een daluren abonnement heb, deze kaart heb ik echter niet ontvangen.
krijg ik die kaart alsnog of staat mijn daluren abonnement nu ook op de kaart die ik via OV-chip krijg?
mijn kaart verloopt morgen (10/7) ik kreeg bericht via OV-Chipkaart en heb daar een nieuwe kaart aangevraagd, kost € 7,50. toen pas zag ik dat ik eigenlijk van NS een nieuwe kaart had moeten krijgen omdat ik een daluren abonnement heb, deze kaart heb ik echter niet ontvangen.
krijg ik die kaart alsnog of staat mijn daluren abonnement nu ook op de kaart die ik via OV-chip krijg?

Als NS de kaart had aangevraagd had u die al een maand in huis moeten hebben en gaat u die niet meer krijgen. Wel kunt u de kosten voor de nieuwe kaart terugvragen aan NS, want zij hadden de kaart voor u aan moeten vragen.
Als u een nieuwe OV-chipkaart heeft gekocht (à € 7,50) en geen duplicaat (à € 11,-) dan zal deze geen abonnementen bevatten. U kunt NS vragen het abonnement over te zetten van de ene kaart naar de andere. Als u vandaag belt zullen ze vermoedelijk eerst willen dat u de oude kaart blokkeert, als u morgen belt zou er geen belemmering moeten zijn, dan is de oude kaart immers verlopen.
Hoi Wilie,

Als je een kaartvernieuwing hebt gestart na een bericht van OV-chipkaart zelf, dan zullen je abonnementen hier wel op meegenomen worden. Vervelend dat je vanuit oNS geen nieuwe kaart hebt ontvangen! Mijn collega's van de klantenservice denken hierin graag met je mee. Neem je even contact met ze op?

Reageer