vraag

Verwijderen (onzichtbaar/onwijzigbaar) backup emailadres uit MijnNS

• 9 september 2020
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

Ik las het bericht 'Verwijderen (onzichtbaar/onwijzigbaar) backup emailadres uit MijnNS' van 'DecayedBit'.
Ik heb precies hetzelfde en dezelfde ervaring met de telefonische klantenservice. Mijn vriending wil een eigen 'mijnNS' aanmaken maar dat lukt in verband met de koppeling niet. Na enkele belletjes is nu mijn emailadres met die van mijn van mijn vriendin gewijzigd. De klantenservice kan me niet helpen. De oplossing zou zijn dat mijn vriendin een nieuw e-mailadres aanmaakt, alleen voor mijnNS. Ik heb aangegeven dat die oplossing niet realistisch  is. 

Indien de enige mogelijk is om mijn 'mijnNS' te verwijderen lijkt me dan geen probleem. Met het opnieuw aanmaken van een 'mijnNS' en het koppelen van de kaart lijkt me dat geen probleem. Alle gegevens van mijn kaart moeten dan weer in mijnNS staan, toch?

vriendelijke groet,

Jan

4 reacties

Hoi JeeZet, welkom op de NS Community. 

Het verwijderen van een secundair e-mailadres kan inderdaad helaas niet op een eenvoudige manier. Het account volledig laten verwijderen kan een oplossing zijn, maar dat zal in de meeste gevallen met een zogenaamde IT-melding moeten. Via eenzelfde melding kunnen we ook verzoeken om enkel het secundaire e-mailadres te ontkoppelen. Dit kan echter wel enige tijd duren, met een beetje geluk twee weken, maar mogelijk langer. 

In alle gevallen heeft de handeling geen invloed op de gegevens die je nu via Mijn NS kunt inzien. Mijn NS is een middel om die gegevens te kunnen inzien, maar ook zonder account blijven die gegevens bestaan. Je mag mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres. Dan kan ik kijken wat de beste optie is. 

Update: er is op 8 september al een IT-melding aangemaakt om het probleem mee op te lossen. Ik heb de melding nog wel iets aangescherpt. Het is nu wachten op afhandeling hiervan. Ik ga met TS nog kijken of we de noodzaak tot het aanmaken van een Mijn NS account eerst kunnen omzeilen. 

Badge +3

De meeste e-mail services/providers hebben de optie op aliassen aan te maken.

Voor bijv. Gmail werkt alles met + achter je naam, dus i.p.v. naam @ gmail.com mag je ook naam+ns @ gmail.com gebruiken, komt gewoon in dezelfde mailbox terecht.

Update: hoewel we nog steeds in afwachting zijn van de ontkoppeling van het secondaire e-mailadres, is er wel een oplossing om de noodzaak tot de aanmaak van een Mijn NS account eerst te omzeilen. Dat kan middels de aanvraag van een OV-fiets abonnement. Dat valt vervolgens om te zetten naar het gewenste product. Dan kan daar later nog een Mijn NS account aan gekoppeld worden. Ik weet niet of dit inmiddels in gang is gezet, maar het zou in ieder geval een oplossing voor de korte termijn bieden.

Reageer