Verzoek om restitutie kaartkosten (verlopen) OV-chipkaart | NS Community
beantwoord

Verzoek om restitutie kaartkosten (verlopen) OV-chipkaart

  • 20 March 2023
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

Ik heb zowel in 2021 en 2022 betalingen verricht voor mijn OV-chipkaart. Aangezien de kaart geldig was tot 19-01-2021 heb ik geen gebruik kunnen maken van het abonnement. De kosten waren, € 86,- (2021) en  € 87,70 (2022).De betalingen zijn gedaan van banknr. *verwijderd door moderator*. Het kaartnr. van de OV-chipkaart was *verwijderd door moderator* en stond op naam van H.C. Bos. Graag verzoek ik u beide bedragen retour te storten op rek.nr. *verwijderd door moderator* tnv H.C. Bos.Eerder heb ik hierover contact gehad met een van uw medewerkers en deze wees mij op de mogelijkheid, vandaar. Graag zie ik uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, H.C. Bos

icon

Beste antwoord door mrfreeze 20 March 2023, 16:38

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ben wel benieuwd naar wat er nou precies gebeurd is. U geeft aan dat de kaart ruim twee jaar geleden is verlopen. Als u een abonnement heeft, hoort NS te zorgen voor een nieuwe kaart. Dat proces gaat helaas wel eens mis. Maar heeft u daar dan nooit eerder over aan de bel getrokken?

Mensen denken nog wel eens dat als een OV-chipkaart verloopt en dus niet meer geldig is, dat het abonnement wat daar op staat stopt wanneer ze geen nieuwe kaart krijgen. En als je dan vervolgens niet je bankrekening regelmatig controleert en niet door hebt dat het abonnementsgeld nog wel gewoon wordt afgeschreven kan het zijn dat je er pas jaren later achter komt. Maar behalve de automatisch incasso stuurt NS ook bij een doorlopend jaar abonbnement bericht dat het abonnement weer voor een jaar verlengd wordt, dat is dan ook gemist. 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi H.C. Bos,

Dit is een openbare community waar reizigers elkaar helpen. Voor verzoeken tot restitutie moet u rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter.

Ben wel benieuwd naar wat er nou precies gebeurd is. U geeft aan dat de kaart ruim twee jaar geleden is verlopen. Als u een abonnement heeft, hoort NS te zorgen voor een nieuwe kaart. Dat proces gaat helaas wel eens mis. Maar heeft u daar dan nooit eerder over aan de bel getrokken?

Reageer