Skip to main content

Beste NS,

Ik heb onlangs een boete ontvangen omdat ik niet had ingecheckt tijdens mijn reis. Dit was absoluut niet mijn bedoeling. Ik heb een Weekend OV, maar helaas was ik mijn OV-chipkaart kwijtgeraakt en kon daardoor niet inchecken. Heel dom van mij, dat begrijp ik, maar het was echt een ongelukkige situatie.

Zou het mogelijk zijn om de boete kwijt te schelden? Ik reis normaal altijd met mijn abonnement en dit was een eenmalige vergissing. Ik hoop op uw begrip en een coulante oplossing.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Wij zijn een reiziger-helpt-reiziger forum en kunnen u hier dus niet mee helpen.

 

U kunt het bij de klantenservice van NS proberen, maar ik geef u weinig kans. De coulance is verdwenen door misbruik hiervan.


Je had een gewoon kaartje moeten kopen en dat kun je een keer per jaar declareren:

https://www.ns.nl/studenten/studenten-ov.html


Het hoeft niet persé studenten OV te zijn, heej. :-)


Het is niet heel expliciet maar "Weekend OV” associeer ik toch met een Studenten-OV-kaart (of hoe die dit jaar ook heet).


Reageer