beantwoord

Vol-tarief i.p.v. 40% korting gerekend met TrajectVrij bij Connexxion

Reputatie 1
Inmiddels alweer voor de 3e keer op rij is bij een reis met Connexxion van Amersfoort naar Ede-Wageningen op een doordeweekse dag in de daluren (check-in om 10.06 uur) ten onrechte een reis op voltarief gefactureerd. Ik reisde hier met TrajectVrij buiten m'n vaste traject, dus had korting moeten krijgen. Een van de onduidelijkheden met TrajectVrij is echter nog altijd waar je nu moet zijn bij een reis met andere vervoerder (de eerste 2x - was retourreis - ging dat met veel moeite via CXX)
Maar naast de restitutie van het teveel betaalde bedrag heb ik natuurlijk nog veel liever dat deze bug een keer wordt opgelost zodat ik gewoon in één keer het juiste tarief betaal als ik deze reis maak.

Gelijk nog een andere vraag over diezelfde route: op de terugweg was er een verstoring op de Valleilijn. Hierdoor heb ik ervoor gekozen om in de IC vanuit Nijmegen te blijven zitten en via Utrecht naar Amersfoort te reizen met gelijke reistijd. Echter is dat een duurdere route (ondanks dat ik Utrecht-Amersfoort dan op het abonnementstraject reis). Bestaat daar ook nog een vorm van restitutie voor? Het is immers niet zichtbaar in m'n transacties want ik ben blijven zitten en heb dus niet omgecheckt.
icon

Beste antwoord door Daniel 4 augustus 2015, 15:21

Om jullie hier ook op de hoogte te houden. Inmiddels heb ik de volgende reactie van Connexxion ontvangen op de melding die ik op verzoek van Sivan NS bij hen gemaakt heb:

Geachte heer ***,

Hartelijk dank voor het invullen van onderstaand formulier. Hieruit maken wij op dat er op de Valleilijn ondanks uw Traject vrij abonnement, waarbij u recht heeft op 40% korting, toch de volle ritprijs in rekening wordt gebracht. Allereerst onze excuses voor dit ongemak.

Aangezien u aangaf dat dit inmiddels meerdere keren is gebeurd, hebben wij uw probleem doorgezet naar een vervoersdeskundige van deze lijn met het verzoek een onderzoek hiernaar te starten. Zodra wij hierop inhoudelijke terugkoppeling hebben ontvangen, zullen wij u uiteraard hierover nog nader berichten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voor nu voldoende van dienst te zijn geweest. Heeft u desondanks nog vragen? Mailt u ons gerust.

Met vriendelijke groet,

Connexxion Klantenservice
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1
Om jullie hier ook op de hoogte te houden. Inmiddels heb ik de volgende reactie van Connexxion ontvangen op de melding die ik op verzoek van Sivan NS bij hen gemaakt heb:

Geachte heer ***,

Hartelijk dank voor het invullen van onderstaand formulier. Hieruit maken wij op dat er op de Valleilijn ondanks uw Traject vrij abonnement, waarbij u recht heeft op 40% korting, toch de volle ritprijs in rekening wordt gebracht. Allereerst onze excuses voor dit ongemak.

Aangezien u aangaf dat dit inmiddels meerdere keren is gebeurd, hebben wij uw probleem doorgezet naar een vervoersdeskundige van deze lijn met het verzoek een onderzoek hiernaar te starten. Zodra wij hierop inhoudelijke terugkoppeling hebben ontvangen, zullen wij u uiteraard hierover nog nader berichten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voor nu voldoende van dienst te zijn geweest. Heeft u desondanks nog vragen? Mailt u ons gerust.

Met vriendelijke groet,

Bedankt voor de terugkoppeling Daniel! Ik ben erg benieuwd wat er uit komt.
Reizen gemaakt bij Connexxion, kan Connexxion het beste zelf bij helpen. Als we Daniel hier wel verder mee hadden kunnen helpen, hadden we dat natuurlijk wel gedaan. Op deze manier kan Daniel informeren naar de kwestie.

Als jullie Daniel hier niet mee kunnen helpen, moeten jullie ervoor zorgen dat jullie dat als de wiedeweerga wel gaan kunnen, anders komen jullie het eerste artikel van de door jullie zelf opgestelde 'productvoorwaarden abonnementen consumenten' niet na (zie reactie 2).

'Er zorg voor dragen' is niet "Zoek het zelf maar uit met Connexxion, succes!".
Badge +3
Is dat ooit gebeurd? Het probleem doet zich nog steeds voor, en kennelijk wordt ook na een overstap door NS vol tarief gerekend als daarvoor bij Connexxion onterecht tegen vol tarief is gereisd.
Reputatie 1
Ja Connexxion heeft uiteindelijk nog gereageerd. Hopelijk zien ze de klacht die volgens dat andere topic is ingediend als trigger. Ik heb zelf namelijk sinds het ontvangen van hun reactie nog niet via de Valleilijn gereisd.

De laatste terugkoppeling die ik van ze kreeg was deze:
Hartelijk dank voor uw bericht, wij hebben dit voor u nagekeken.
Wij hebben uw klacht neergelegd bij de afdeling Marketing en Analyse, tot nu toe hebben zij nog geen duidelijke oorzaak van het probleem kunnen achterhalen.

Dit is omdat wij een gedeelte van de data op dit moment niet meer kunnen achterhalen.

Mocht het probleem nogmaals voorkomen horen wij graag zo snel mogelijk van u zodat wij direct actie kunnen ondernemen, er kan dan een vergelijk gemaakt worden met de situatie zoals die zich nu voorgedaan heeft.

Wij hopen op deze manier een structurele oplossing voor het probleem te kunnen bieden.

Graag horen wij van u.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, horen wij graag van u.

Met vriendelijke groet,

Jacqueline Veldkamp
Reputatie 4
Badge
Nu wordt het weer op de klant afgeschoven....
Een van de onduidelijkheden met TrajectVrij is echter nog altijd waar je nu moet zijn bij een reis met andere vervoerder.
Maar naast de restitutie van het teveel betaalde bedrag heb ik natuurlijk nog veel liever dat deze bug een keer wordt opgelost zodat ik gewoon in één keer het juiste tarief betaal als ik deze reis maak.

NS incasseert het geld, dus het lijkt me dat beide problemen door NS moeten worden opgelost. Helaas zullen zij u zelf vermoedelijk eerst proberen door te verwijzen naar Connexxion, dus bereid u maar vast voor op een discussie.
Volgens de Voorwaarden Abonnementen Consumenten verplicht NS zich er zorg voor te dragen dat de abonnementhouder met korting vervoerbewijzen aan kan schaffen. Als u bij Connexxion vol tarief moet betalen, verzuimt NS die contractueel met u vastgelegde zorgplicht na te komen.

Artikel 1: Inleiding
Wat is een Abonnement en wat kunt u er mee?
Een Abonnement is een contract tussen u en NS Reizigers B.V. (NS). Op basis van dat contract zal NS er voor zorg dragen dat u met korting vervoerbewijzen kunt aanschaffen voor bepaalde reizen in het openbaar vervoer.
Hoi Daniel,

Wat betreft je eerste vraag: het Traject Vrij zou gewoon geldig moeten zijn. Dit staat ook op de site van de Valleilijn zelf aangegeven ("U kunt een Traject Vrij aanschaffen voor een traject op de Valleilijn maar ook voor een traject vanaf een Valleilijn station naar een NS station (bijvoorbeeld Barneveld Centrum – Utrecht CS).") Ik wil graag even met je meekijken, kun je mij een privébericht met je kaartnummer daarin vermeld sturen?

Wat betreft de tweede vraag: je kunt online een claim indienen bij NS, waarbij je als check-in Ede Wageningen opgeeft, en als check-uit Amersfoort. NS berekent dan de vertraging.
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie. Ik heb je zojuist via een privébericht mijn OV-chipkaartnummer gestuurd.

Wat betreft die claim: daarbij ga je er vanuit dat ik vertraging had door die storing. De betreffende omreisroute leverde mij echter exact 0 minuten vertraging op en GTBV geldt neem ik aan niet voor reizen die alleen maar duurder zijn door een alternatieve reisroute, maar niet langer duren.
Bij NS lijken er geen problemen te zijn. Inmiddels heeft Daniel twee van zijn reizen waarbij er geen korting is berekend, restitutie gehad van Connexxion, de andere reis vergoed ik voor hem. Hij neemt contact op met Connexxion om te informeren naar deze kwestie.
Reputatie 1
Badge
en WAAROM kan NS-die nog niet zo lang gelden de eigenaar was van de BUSboeren die Connexxion opzetten, dat niet zelf doen?
Vinden jullie het zelf eigenlijk niet te gortig dat je klanten met dit problem opscheept?
Reizen gemaakt bij Connexxion, kan Connexxion het beste zelf bij helpen. Als we Daniel hier wel verder mee hadden kunnen helpen, hadden we dat natuurlijk wel gedaan. Op deze manier kan Daniel informeren naar de kwestie.
Er is met jullie product gereist en NS is verplicht om klanten te helpen als het met hun product mis gaat.

NS heeft afspraken met Connexxion gemaakt over de geldigheid van hun producten en er lijkt een probleem te spelen en dat kan de klant niet oplossen.

Zie ook hier

https://forum.ns.nl/abonnementen-2/verkeerde-tarief-berekend-reizen-trajectvrij-connexxion-13790

Reageer