beantwoord

Vraag over samenreiskorting op een anonieme OV chipkaart

• 20 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 675 Bekeken

Ik heb drie vriendinnen die sporadisch per spoor reizen. In Oldenzaal, waar wij wonen, is de service beperkt tot een kaartenautomaat.Wij zijn allemaal tussen de 70 en de 80 plus. Zij hebben een fobie voor de kaartenautomaat en weten niet meer hoe met de trein te reizen........
Zondag wil ik met een van hen naar Oss. Ik ben nu van plan naast mijn OV kortingskaart, een anonieme OV chipkaart aan te schaffen, dan doe ik het knoppenwerk en laat de medereizigster haar reiskosten pinnen. Zo kunnen mijn vriendinnen wisselend gebruik maken van mijn kortingskaart.
a) Klopt het wat ik bedacht heb?
b) KUN JE MET DIE ANONIEME OV Chipkaart OOK TWEE Meereiskortingskaarten kopen?

(Die meereiskaarten voor € 8,95 zijn geen optie: De Spoorwinkel accepteert alleen Ideal en dat doe ik niet.)
icon

Beste antwoord door Leny NS 20 oktober 2014, 19:30

Treinreizigster, welkom op het forum. Wat jij schrijft, dat mag. Jij reist op je eigen OV-chipkaart waar het abonnement opstaat en je koopt een anonieme OV-chipkaart en daar plaats je de samenreiskorting op (via de kaartautomaat). Op een anonieme OV-chipkaart kan maar 1 NS product opstaan. Dus 2 x de samenreiskorting op 1 kaart kan niet. Wil je 2 vriendinnen meenemen, dan moet er ook 2 OV-chipkaarten aanwezig zijn. Want daarmee check je in- en uit.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Treinreizigster, welkom op het forum. Wat jij schrijft, dat mag. Jij reist op je eigen OV-chipkaart waar het abonnement opstaat en je koopt een anonieme OV-chipkaart en daar plaats je de samenreiskorting op (via de kaartautomaat). Op een anonieme OV-chipkaart kan maar 1 NS product opstaan. Dus 2 x de samenreiskorting op 1 kaart kan niet. Wil je 2 vriendinnen meenemen, dan moet er ook 2 OV-chipkaarten aanwezig zijn. Want daarmee check je in- en uit.
Bedankt voor het antwoord. Ik ben blij met het forum.
Kortom; kosten 37,50 per persoon. Chip 7,50, saldo opladen heen 20, terug 10.
Kortom; kosten 37,50 per persoon. Chip 7,50, saldo opladen heen 20, terug 10.
Ach ja, weet ik, maar ik zie het als een cadeautje voor vriendinnen die iedere cent moeten omdraaien. En die OV-Chipkaart gaat vijf jaar mee. Ik met dan wel 86 worden en mobiel blijven..............

Reageer