Ik ben voor twee mensen gemachtigd voor hun OV chipkaart, omdat zij zelf geen computer hebben, maar wel een 1e klas abonnement voor de NS op hun kaar wilden. Dit is goed gegaan, maar door de corona wilde deze twee vriendinnen die ouder zijn dan 85 niet meer van vrije reizen gebruik maken.
Ik heb toen 3 maanden voor de betaling van het abonnement, op 18 oktober 2020 van deze kaarten de wijziging doorgegeven via de Chat.
Nu blijkt dat het maar bij een van de twee is gelukt. De tweede heeft dus nog steeds de vrije reizen op haar kaart staan. Ik heb dat via de chat proberen te wijzigen, want alle gegevens hierover staan allemaal op de computer bij de NS.
Naar nu blijkt zijn de vrije reizen van mijn eigen kaart opgezegd, maar doordat de vrije reizen van de twee persoon al berekend zijn kon dat nog niet gewijzigd worden.
Ik wil zelf echter NIET mijn vrije reizen kwijt, want mijn vrouw en ik maken er geregeld gebruik van.
Het lukt mij niet om het goed te regelen want er gaan diverse dingen mis. Maar ik zou het heel graag goed geregeld zien. Ik weet niet meer welke gegevens ik nu nog via de chat kan doorgeven om dit goed te regelen. Word er een beetje wanhopig van. Ik ben hier al vanaf oktober vorig jaar mee bezig.