beantwoord

Vrije reizen wijzigen

• 23 februari 2021
  • 19 reacties
  • 403 Bekeken

Ik ben voor twee mensen gemachtigd voor hun OV chipkaart, omdat zij zelf geen computer hebben, maar wel een 1e klas abonnement voor de NS op hun kaar wilden. Dit is goed gegaan, maar door de corona wilde deze twee vriendinnen die ouder zijn dan 85 niet meer van vrije reizen gebruik maken.

Ik heb toen 3 maanden voor de betaling van het abonnement, op 18 oktober 2020 van deze kaarten de wijziging doorgegeven via de Chat.

Nu blijkt dat het maar bij een van de twee is gelukt. De tweede heeft dus nog steeds de vrije reizen op haar kaart staan. Ik heb dat via de chat proberen te wijzigen, want alle gegevens hierover staan allemaal op de computer bij de NS.

Naar nu blijkt zijn de vrije reizen van mijn eigen kaart opgezegd, maar doordat de vrije reizen van de twee persoon al berekend zijn kon dat nog niet gewijzigd worden.

Ik wil zelf echter NIET mijn vrije reizen kwijt, want mijn vrouw en ik maken er geregeld gebruik van.

Het lukt mij niet om het goed te regelen want er gaan diverse dingen mis. Maar ik zou het heel graag goed geregeld zien. Ik weet niet meer welke gegevens ik nu nog via de chat kan doorgeven om dit goed te regelen.  Word er een beetje wanhopig van. Ik ben hier al vanaf oktober vorig jaar mee bezig.

icon

Beste antwoord door Mark NS 5 mei 2021, 17:16

Goed nieuws! De Keuzedagen zijn nu inmiddels ook beëindigd door de achterliggende afdeling. Nu zowel het financiële gedeelte als het technische gedeelte zijn afgehandeld, kunnen we de zaak afsluiten. 

Bekijk origineel

19 reacties

Badge +3

Nee hoor @Erryt NS,

Iedereen kan schriftelijk iemand (vol)machtigen om NS zaken die via de klantenservice lopen te laten afhandelen. Dat kan een partner, ander familielid, de buurman/vrouw of een willekeurige vriend(in) zijn.

https://twitter.com/NS_online/status/1346514012394160131

Dit blijkt al uit de openingspost, @EGunneweg is dus gemachtigd want anders was het eerdere contact met de klantenservice wel gestrand bij wijzigingen aanvragen voor twee dames, toch?

Update: deze week helaas nog geen nieuws te melden. 

Update: EGunneweg bleek zelf de contractant te zijn van de abonnementen waardoor een eventuele machtiging geen obstakel meer was. Ik trof echter in het systeem wel enkele obstakels aan. Verschillende processen bleken nog open te staan die in de weg zitten, dus ik heb een achterliggende afdeling verzocht enerzijds deze processen af te sluiten en anderzijds het het juiste Keuzedagenabonnement nog te beëindigen per de juiste datum. Ik zal dit in de gaten blijven houden. De Keuzedagen van TS zelf zijn inmiddels gelukkig wel weer actief.

Update: ik kan helaas nog geen uitsluitsel bieden, ik blijf het in de gaten houden. 

Update: het financiële gedeelte is inmiddels afgehandeld. 

Badge +3

En dat gaat om een ongebruikte Keuzedag (€ 3,70 per stuk voor betaald beste NS!) vergoeden dus?

Bravo! Dat er wegens corona niet gereisd mocht worden heeft NS niet bedacht, maar oh wacht er mocht toch gewoon gereisd worden?

Update: de doorgezette melding is nog in behandeling.

Update: geen nieuws helaas.

Hallo Mark, het is alweer 11 dagen geleden dat er “geen update was. Is het voor de NS nou zo moeilijk om zo’n relatief klein bedrag terug te storten. Alle gegevens die over deze kwestie gaan staan allemaal in deze thread. En dan niet vergeten dat deze kwestie al loopt sinds 18 oktober 2020 vorig jaar.

Graag eens een positieve reactie!

Met vriendelijke groet,

Ed Gunneweg

Goed nieuws! De Keuzedagen zijn nu inmiddels ook beëindigd door de achterliggende afdeling. Nu zowel het financiële gedeelte als het technische gedeelte zijn afgehandeld, kunnen we de zaak afsluiten. 

Ik was in afwachting van een reactie op een in een privébericht aangeboden alternatief. Ik heb je inmiddels een nieuw privébericht gestuurd met nog een tweede suggestie. 

Reputatie 7
Badge +4

Gevalletje moderator van dit forum lijkt me. Moderatoren zijn onderdeel van Klantenservice, maar doorgaans wat meer door de wol geverfd. Ik ben echter niet in de positie er eentje voor u op te roepen. Dat kunt u trouwens ook niet, een moderator kan u vragen contact op te nemen. Het is aan de moderator of hij dat doet, en hij of zij is daar niet toe verplicht.

Het is wat complex en er zal naar de administratieve gegevens gekeken moeten worden. Wij kunnen daar niet bij. Dit is in principe een reizigersforum.

Moderatoren huppelen hier om de paar uur binnen.

Reputatie 7
Badge +3

Iedere wijziging van een saldo abonnement, dus ook opzeggen van Keuzedagen, moet nadat de wijziging is doorgegeven aan de klantenservice ook nog worden bevestigd bij een automaat. Bent u na het klantenservice contact via de chat ook met de kaarten van allebei de vriendinnen langs een automaat geweest? Als u dit niet gedaan hebt, is de wijziging niet bevestigd. Wanneer een wijziging niet binnen een maand opgehaald wordt bij een automaat vervalt deze wijziging. 

U geeft ook aan dat de Keuzedagen van uw eigen kaart opgezegd zijn. Ook hiervoor zou u met uw eigen kaart langs een automaat moeten zijn geweest om de opzegging te bevestiging. Als u dat niet heeft gedaan dan kan het niet zijn dat de opzegging van uw Keuzedagen bevestigd is.

De klantenservice of een community moderator moet kunnen zien of een wijziging opgehaald is of niet. 

Ik kijk het graag na, maar ik ben bang dat ik geen gegevens mag verstrekken van derden. Indien je gemachtigd bent dan dien je hier een beschikking voor te hebben. Deze kan alleen worden aangevraagd door een bewindvoerder. Ik kan helaas niets anders dan het advies geven om nogmaals contact op te nemen met onze klantenservice en dan het liefst in het bijzijn van deze twee mensen zodat zij zich kunnen verifieren. Indien jouw keuzedagen zijn beëindigd dan kan je deze gelukkig nog wel via onze klantenservice weer aanvragen. We verkopen deze voorlopig nog wel. Contactgegevens van onze klantenservice kan je hier vinden. Laat je ons weten of je probleem is verholpen, Egunneweg

Ik heb het nagevraagd en als er een volmacht naar ons is opgestuurd dan mogen wij inderdaad de gemachtigde wel verder helpen. 

Alsnog kan ik in deze kwestie niet veel meer dan een collega van mij kan om dit probleem op te lossen. Als je er via de klantenservice niet uit komt dan mag je dat hier laten weten, Egunneweg.

Ik snap echt niet wat de moeilijkheid is, want ik heb het abonnement van een van de dames kunnen wijzigen. Als ik dan op mijn account keek bleek slechts één van de twee doorgegeven OV kaarten te zijn gewijzigd. Toen ik daar op 18 oktober over belde stelde men aan de helpdesk per chat dat het helemaal in orde was, maar er was dus niets in orde want alles is sindsdien mis gegaan.

Bij de helpdesk kan ik allerlei wijzigingen doorvoeren voor de kaarten die op mijn account staan.

Want nu zijn MIJN vrije reizen vervallen en van diegene die ze niet meer wil gaan gewoon door.

HOE kan ik dat nu wel regelen. Ik heb de kaarten niet ingelogd via de automaat, maar van een van de dames zijn de vrije reizen wel gewijzigd.

Via de chat word ik ook niet wijzer, hoewel ze allervriendelijks zijn en behulpvaardig genoeg, maar helaas gaat het daar toch niet helemaal goed.

@ Erryt, er hoeven geen gegevens aan mij doorgegeven te worden want die gegevens heb ik zelf, zoals kaartnummers enz enz. en het feit dat ik deze gegevens heb laat zien dat ik ervoor gemachtigd ben!!!

Ik zou alleen maar willen dat het in orde komt.

@Erryt NS Helaas kom er via de klantenservice niet uit.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb geen inzicht in de dienstroosters, maar Erryt heeft niet altijd dienst. Het kan even duren. In zijn algemeenheid zijn moderatoren hier om de paar uur.

@EGunneweg je mag mij wel een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met de relevante gegevens. Ik kijk dan graag mee naar wat er precies aan de hand is. 

Reageer