beantwoord

Waar is mijn persoonlijke OV-chipkaart

• 22 maart 2017
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Vorige week was ik met mijn vriend bij Amersfoort Centraal Station en we moesten naar de andere kant van de station alleen ik had mijn OV chipkaart mee alleen toen wij door de poortjes gingen werden we staande gehouden en kregen we te horen dat mijn vriend een boete kreeg en vervolgens werd mijn vriend apart meegenomen en had mijn OV chipkaart die werd in beslag genomen en ik kreeg te horen dat ik het dinsdag zou opgestuurd krijgen maar had dinsdag niks gekregen en mijn vraag was waar is mijn OV chipkaart nu
icon

Beste antwoord door Annewil NS 23 maart 2017, 10:55

Hallo Shiv2002, welkom op het NS Serviceforum!

Wat vervelend dat je OV-chipkaart in beslag is genomen. In beslag genomen OV-chipkaarten worden niet teruggestuurd maar vernietigd. Je kunt er dus vanuit gaan dat je een nieuwe of vervangende OV-chipkaart zult moeten aanschaffen. Heb je verder nog vragen over de regels omtrent het betreden van het station binnen de poortjes of is dat na je ervaring duidelijk geworden? Anders leg ik het je graag uit om zulke situaties te voorkomen.
Bekijk origineel

4 reacties

Grote kans dat die inmiddels vernietigd is, doordat de controleur de OV chipkaart in beslag heeft genomen, toen hij uw vriend een boete gaf.

In beslag genomen OV chipkaarten worden niet teruggestuurd, dus als de controleur dat gezegd heeft is hij zelf ook fout.
Alleen ik kreeg te horen dat ik hem dinsdag thuis gestuurd kreeg alleen heb niets binnen
Hallo Shiv2002, welkom op het NS Serviceforum!

Wat vervelend dat je OV-chipkaart in beslag is genomen. In beslag genomen OV-chipkaarten worden niet teruggestuurd maar vernietigd. Je kunt er dus vanuit gaan dat je een nieuwe of vervangende OV-chipkaart zult moeten aanschaffen. Heb je verder nog vragen over de regels omtrent het betreden van het station binnen de poortjes of is dat na je ervaring duidelijk geworden? Anders leg ik het je graag uit om zulke situaties te voorkomen.
Reputatie 7
Badge +3
Bij fraude, verlies of diefstal wordt de kaart altijd vernietigd. Dat dinsdag opsturen heeft waarschijnlijk betrekking op de boete, niet op de kaart.

Reageer