beantwoord

Waar kan ik mijn kaartnummer vinden?

• 29 augustus 2014
  • 8 reacties
  • 5562 Bekeken

Ik heb vertraging opgelopen bij NS en ik wil graag geld terug vragen. Echter, hiervoor heb ik mijn kaartnummer nodig. Ik heb een jaartrajectabonnement en volgens het formulier zou mijn kaartnummer achterop de ov-chipkaart te vinden moeten zijn. Echter ik zie daar verschillende nummers staan. Welke moet ik hebben?

Ik zou graag een voorbeeld willen zien van een jaartrajectabonnement kaart waar het nummer aangegeven staat. Echter, deze heb ik niet kunnen vinden op internet. Is er iemand die me verder helpen kan?
icon

Beste antwoord door Ramon NS 29 augustus 2014, 11:52

Goed dat je ons forum hebt weten te vinden om je vraag te stellen. Het kaartnummer kan inderdaad rechtsonder op de achterkant staan zoals Tochjo aangeeft, bij oudere kaarten kan het ook rechtsonder op de voorkant van de OV-chipkaart staan. Het OV-chipkaartnummer begint altijd met 3528.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
U moet het tiencijferige nummer hebben dat op de achterkant rechtsonder vermeld staat boven de streepjes.
Goed dat je ons forum hebt weten te vinden om je vraag te stellen. Het kaartnummer kan inderdaad rechtsonder op de achterkant staan zoals Tochjo aangeeft, bij oudere kaarten kan het ook rechtsonder op de voorkant van de OV-chipkaart staan. Het OV-chipkaartnummer begint altijd met 3528.

Klopt het dan dat het 16 nummers bevat?
Badge +3
Het OV-chipkaartnummer begint altijd met 3528.
Dat nummer heeft hier helemaal niets mee te maken. Als je met een papieren formulier Geld terug bij Vertraging wilt aanvragen met een jaartrajectabonnement, dan moet je een ander nummer invullen:

Zoals ik eerder aangaf, staat dat kaartnummer dus rechtsonder op de achterkant. En het telt geen 16, maar 10 cijfers.
Degene die dat bedacht heeft, ligt nu vast rollend van het lachen onder z'n bureau dat hij hiermee niet alleen de reizigers, maar ook de webcare om de tuin heeft weten te leiden.
Right, dus wel de 10 cijferige neem ik aan. Uit interesse, wat is het andere nummer dan?
Badge +3
Het nummer onder uw naam op de voorkant is uw klantnummer. Het nummer rechtsonder op de voorkant is het OV-chipkaartnummer. Het nummer 30124362 slaat op het Handelsregister. Geen idee wat de letters en cijfers rechtsboven op de achterkant betekenen.
Right, dus wel de 10 cijferige neem ik aan. Uit interesse, wat is het andere nummer dan?

Het andere nummer is het OV-chipkaart nummer. Dit moet u opgeven als u op www.ov-chipkaart.nl of in MijnNS de gegevens van uw chipkaart (producten, transacties et cetera) wil inzien.

Reageer