beantwoord

Waar kun je het bedrag terugvragen als er bij het uitchecken teveel is betaald

• 26 maart 2014
  • 3 reacties
  • 282 Bekeken

Op vrijdag 21 maart 2014 heb ik mijn chipkaart met € 25 opgeladen. Mijn reis was 2e klas naar Zoetermeer centrum. Er stond een totaalbedrag van € 30 op de chipkaart. Op de heenweg werd er € 5.50 afgecheckt. Op de terugreis naar Station Rotterdam-Alexander (ik was hier in de ochtend van vertrokken) werd er uitgecheckt en er stond een bedrag van € 3.19 op. Ik heb verder niet in Zoetermeer gereisd. Het was een dure enkele reis terug. Dit klopt niet. Zoals op de heenreis er € 5.50 werd afgerekend, had dit ook op de terugreis € 5.50 moeten zijn..
Kortom er hzou op mijn OV-chipkaart een bedrag van € 20.19 moeten staan.
Ik wens het meer betaalde bedrag terug op mijn chipkaart

icon

Beste antwoord door Loes 26 maart 2014, 11:41

Hoi Nicolas,

Dat is inderdaad wel erg vreemd zeg. Als u een eigen account hebt bij Mijn NS heeft, kunt u daar alle reizen bekijken en zien wat er precies is gebeurd. Via dit account kan er ook geld terug worden gevraagd als er iets fout is gegaan bij het in- en uitchecken.
Heeft u geen account, kan u het regelen via onze Klantenservice, die telefonisch te bereiken zijn op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

In ieder geval zal het geld niet terug gestort worden op uw OV-chipkaart, maar op uw rekening.

Ik hoop dat u hier verder mee komt en dat de fout snel recht gezet kan worden.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Nicolas,

Dat is inderdaad wel erg vreemd zeg. Als u een eigen account hebt bij Mijn NS heeft, kunt u daar alle reizen bekijken en zien wat er precies is gebeurd. Via dit account kan er ook geld terug worden gevraagd als er iets fout is gegaan bij het in- en uitchecken.
Heeft u geen account, kan u het regelen via onze Klantenservice, die telefonisch te bereiken zijn op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

In ieder geval zal het geld niet terug gestort worden op uw OV-chipkaart, maar op uw rekening.

Ik hoop dat u hier verder mee komt en dat de fout snel recht gezet kan worden.
Beste Nicolas,

Als je bij "MijnNS" een account hebt kun je via "Mijn reishistorie" het teveel betaalde na 24 uur terugvragen.
In die reishistorie kun je ook per rit zien wat deze heeft gekost, dus in jouw geval wat er voor de heenreis en terugreis daadwerkelijk is afgeschreven.
Uiteraard kun je jouw OV-chipkaart ook bij een automaat uitlezen. Doe je dat bij een automaat van de RET, kun je zelfs een uitdraai krijgen van de laatste transacties en ook op die manier zien wat voor de individuele ritten is afgeschreven.

Mocht je geen account hebben bij MijnNS kun je dat altijd nog aanmaken en e.e.a. regelen.

Het alternatief is contact op te nemen met de Klantenservice
Zij kunnen e.e.a. nazien en voor je regelen.

Vr.gr.
Hans

P.S. Volgens de NS Reisplanner zou een enkele reis van Rotterdam-Alexander naar Zoetermeer €5,80 kosten. Niet dat daar het verschil zit, maar even voor de helderheid.
Hallo Nicolas,

Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'OV-chipkaart', omdat de vraag hier onder valt. Loes en Hans hebben het juiste antwoord gegeven op de vraag.

Vriendelijke groet,
Marjan

Reageer