beantwoord

Waar vraag ik foutief afgeschreven geld terug?

  • 16 april 2015
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

Beste lezer,

Ik ben afgelopen week vanuit leiden naar rotterdam gereist. Ik heb in Leiden ingecheckt, en in rotterdam braaf uitgecheckt. Toen ik die avond bij NS weer wou inchecken, kreeg ik te zien: check out -10 euro. Dit slaat nergens op, want ik had in de ochtend uitgecheckt, en ook gewoon voor de reis betaald (10 betaald, 3.50 terug gekregen). Hoe los ik dit op? waar vraag ik dit terug?

Dit is het stukje waar het om gaat. Ingecheckt in rotterdam (heb ik nooit gedaan, geen idee waar het systeem dat vandaan haalt), uitgecheckt in rotterdam, en toch 10 euro betalen.

14-04-2015 Check-out 20:41 Rotterdam Centraal at NS
Check in Rotterdam Centraal at NS
Product: Dal Voordeel
Tripfee € 10,00 (boarding fee € 0,00 - not used € -10,00) -10,00

Hieronder mijn totale reishistorie van de dag. Het is een beetje een rotzooitje om een of andere reden.

14-04-2015 Check-out 21:08 Paasweide at RET
Check in Homerusstraat at RET
Tripfee € 0,29 (boarding fee € 4,00 - not used € 3,71) 3,71

14-04-2015 Check in 21:02 Homerusstraat at RET -4,00

14-04-2015 Check-out 21:01 Zuidplein at RET
Check in Centraal Station at RET
Tripfee € 1,60 (boarding fee € 4,00 - not used € 2,40) 2,40

14-04-2015 Check in 20:46 Centraal Station at RET -4,00

14-04-2015 Check-out 20:45 Rotterdam Centraal at NS
Check in Rotterdam Centraal at NS
Product: Dal Voordeel
Tripfee € 0,00 (boarding fee € 10,00 - not used € 10,00) 10,00

14-04-2015 Check in 20:41 Rotterdam Centraal at NS -10,00

14-04-2015 Check-out 20:41 Rotterdam Centraal at NS
Check in Rotterdam Centraal at NS
Product: Dal Voordeel
Tripfee € 10,00 (boarding fee € 0,00 - not used € -10,00) -10,00

14-04-2015 Check-out 09:17 Dijkzigt at RET
Check in Schiedam Centrum at RET
Tripfee € 1,49 (boarding fee € 4,00 - not used € 2,51) 2,51

14-04-2015 Check in 09:06 Schiedam Centrum at RET -4,00

14-04-2015 Check-out 09:06 Schiedam Centrum at NS
Check in Leiden Centraal at NS
Product: Dal Voordeel
Tripfee € 6,50 (boarding fee € 10,00 - not used € 3,50) 3,50

14-04-2015 Check-out 09:06 Schiedam Centrum at RET
Check in Schiedam Centrum at RET
Tripfee € 0,00 (boarding fee € 4,00 - not used € 4,00) 4,00

14-04-2015 Check in 09:06 Schiedam Centrum at RET -4,00

14-04-2015 Check in 08:13 Leiden Centraal at NS -10,00

14-04-2015 Check-out 08:11 Leiden Centraal at NS
Check in Leiden Centraal at NS
Product: Dal Voordeel
Tripfee € 0,00 (boarding fee € 10,00 - not used € 10,00) 10,00

14-04-2015 Check in 08:09 Leiden Centraal at NS -10,00
icon

Beste antwoord door Janou NS 16 april 2015, 13:29

Kijk, ik wist niet eens dat er een verschil was tussen incheck poortjes en uitcheck poortjes! (waar is dat uberhaupt goed voor?) Dat is wel handige informatie! Ik denk dus dat dit het geval was. Ik ben ook op een andere plek door de poortjes gelopen dan normaal gesproken (direct naast de hema)

Overigens wou ik gewoon wat bij de hema kopen, wou niet eens met NS reizen (moest richting zuidplein met de metro) maar heb met mijn stomme kop toch mijn kaart langs de poortjes gehaald 😛.

Maar fijn dat jullie het inderdaad met mij eens zijn dat ik deze kosten niet zou moeten betalen. Enig idee hoe ik het terug krijg? er is namelijk geen sprake van vertraging hier.


Hallo Joost! Welkom op het NS Forum. Ik kijk graag met jou mee. Zou jij mij hiervoor een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer? Dan help ik jou daar graag verder. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht".
Bekijk origineel

7 reacties

Badge
Het is altijd lastig om wijs te worden uit zo'n brij van gegevens... ;)
Maar houdt deze transactie niet in dat je de 10 euro weer hebt teruggehad:

14-04-2015 Check-out 20:45 Rotterdam Centraal at NS
Check in Rotterdam Centraal at NS
Product: Dal Voordeel
Tripfee € 0,00 (boarding fee € 10,00 - not used € 10,00) 10,00
Hendrik, dat is de tweede check-in en check-out die jij hebt gekopiëerd.
Het gaat volgens mij om de eerste check-out van 20:41. Dat lijkt op een check-out zonder check-in (wat ook overeenkomt met de omschrijving van Joost dat hij wilde inchecken, maar op het display te zien kreeg dat hij had uitgecheckt) waarvoor dus 10 euro in rekening is gebracht.
Heeft Rotterdam Centraal poortjes of paaltjes? In het eerste geval zou het kunnen duiden op proberen in te checken aan de uitcheckzijde van het poortje.
Badge
Je hebt gelijk! Inchecken aan de uitcheckzijde zou heel goed kunnen. (Gelukkig gaan op 1 mei de poortjes dicht...)

Rotterdam Centraal heeft trouwens poortjes (en 1 paaltje op sommige perrons).
Kijk, ik wist niet eens dat er een verschil was tussen incheck poortjes en uitcheck poortjes! (waar is dat uberhaupt goed voor?) Dat is wel handige informatie! Ik denk dus dat dit het geval was. Ik ben ook op een andere plek door de poortjes gelopen dan normaal gesproken (direct naast de hema)

Overigens wou ik gewoon wat bij de hema kopen, wou niet eens met NS reizen (moest richting zuidplein met de metro) maar heb met mijn stomme kop toch mijn kaart langs de poortjes gehaald 😛.

Maar fijn dat jullie het inderdaad met mij eens zijn dat ik deze kosten niet zou moeten betalen. Enig idee hoe ik het terug krijg? er is namelijk geen sprake van vertraging hier.
Kijk, ik wist niet eens dat er een verschil was tussen incheck poortjes en uitcheck poortjes! (waar is dat uberhaupt goed voor?) Dat is wel handige informatie! Ik denk dus dat dit het geval was. Ik ben ook op een andere plek door de poortjes gelopen dan normaal gesproken (direct naast de hema)

Overigens wou ik gewoon wat bij de hema kopen, wou niet eens met NS reizen (moest richting zuidplein met de metro) maar heb met mijn stomme kop toch mijn kaart langs de poortjes gehaald 😛.

Maar fijn dat jullie het inderdaad met mij eens zijn dat ik deze kosten niet zou moeten betalen. Enig idee hoe ik het terug krijg? er is namelijk geen sprake van vertraging hier.


Hallo Joost! Welkom op het NS Forum. Ik kijk graag met jou mee. Zou jij mij hiervoor een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer? Dan help ik jou daar graag verder. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht".
Bedankt voor de goede afhandeling!
Bedankt voor de goede afhandeling!

Geen probleem Joost 🙂.

Reageer