beantwoord

Waar zijn de reiskosten met QBuzz gebleven, ben naar Gieten gereisd

• 9 September 2021
  • 10 reacties
  • 200 Bekeken

Ik heb afgelopen ZONDAG 9 september om 08:00 NS Flex en ik wil graag weten of mijn reis van groningen naar Gieten P+R duurder was (en 15min langer) dan de snelle reis over Assen (15min sneller). Ik kan nu geen declaratieoverzicht maken ?  Ik dacht dat declareren makkelijker geworden was maar ik zie nergens kosten.

Bij Mijn OvChipKaart zie ik al helemaal niets meer. Ik vind al dat je met NS Flex nergens controle op hebt, je ziet bijv ook niet dat je korting geactiveerd is. Eigenlijk is het een beroerd systeem zonder enige feedback..en dat na 3 jaar.

En blijf ik nu niets zien in de OV Cipkaart overzicht ?

Kan ik nu niet meer zien wat ik verreist heb ?

Of weet je pas na een maand wat de kosten zijn ? Vroeger wist je meteen na afloop de kosten en wist je vooraf met wat voor abonnement je reisde. 
Met al die storingen bij de NS tegenwoordig wil je graag weten waar je aan toe bent.

Ik had na 3 jaar toch een wat beter produkt verwacht.

Edit

afgelopen ZONDAG 9 september

icon

Beste antwoord door bahnrider 9 September 2021, 12:23

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Je vergeet een meest essentieel element te melden; Wanneer vond die reis plaats? Als je meteen ala minute alles wenst te weten-dat zal dus niet gaan. De gegevens van de bussen/trams worden meest pas in de loop van de nacht-na eerst uitlezen van de CiCo's aanboord doorgegeven en in sommige gevallen kan het wel 2-3 dagen aanduren. Geduld dus.

PS-vanaf bvb de Wadden kan het soms wel tot 5 dagen duren en dito voor de bus die enkel precieze fijnkenners weten: sommige duitse bussen die internationaal op NL rijden en inmiddels ook CiCO hebben-of soms handheld van de Busfahrer-dan ka het nog langer duren zonder storing.

Bvb in London met de opvolger van de Oyster/chipcard=inchecken met je bankpas of cr-card, worden alle checks pas in de loop van de nacht verwerkt en aan de hand daarvan berekend welke het gunstige tarief was. Naar dat systeem wil men hier in NL ook en dat FLEX is daar een voorschot op

Reputatie 7
Badge +3

Als ik dit zo lees ben ik heel blij dat ik op met mijn persoonlijke chipkaart op saldo reis en via de website van ov-chipkaart wekelijks mijn reiskostenoverzicht als pdf kan downloaden voor mijn declaraties.

Badge +3

Bij OV-chipkaart zul je met Flex nooit reiskosten zien, want die weten niet wat voor abonnement je hebt behalve dat het Reizen op Rekening NS is. Op zich kunnen ze voor bus/tram/metro wel raden dat het gewoon voltarief is, maar goed… 

In Mijn NS Reishistorie kan het enkele dagen duren voordat je reizen er staan, met soms als prijs nog ‘in behandeling’. Even geduld dus nog voor je reis op zondag 5? september.

Bij kleinere streekbusjes kan dat zelfs wel enkele weken zijn, maar dat heeft niets met NS Flex te maken en is bij reizen op saldo precies hetzelfde (tijd totdat ze getoond worden in je Reishistorie, zowel bij OV-chip als Mijn NS).

Een busreis van Groningen Station naar Gieten P+R met Qliner 300 (reistijd 0:24) kost € 5,78 en vanaf Assen met Qliner 310 (reistijd 0:17) kost € 4,12

Of heb je een andere route genomen (omdat je het over een kwartier extra reistijd had)?

Bedankt, ik wist haast wel zeker dat het aan het NS Flex abbo lag. Vorige keer (en dat kan lang geleden zijn) wist ik volgens mij savonds wat het gekost had maar nu zie ik dat na 5 dagen nog steeds nergens staan, kan nog steeds lastig voorstellen dat dat niet alleen de reis langer, maar ook de afrekening   zo lang duurde.

Ik bedoelde de BUSkosten met de QLiner300 naar Gieten P+R

Een busreis van Groningen Station naar Gieten P+R met Qliner 300 (reistijd 0:24) kost € 5,78 en vanaf Assen met Qliner 310 (reistijd 0:15) kost € 4,12

Badge +3

Bedankt, ik wist haast wel zeker dat het aan het NS Flex abbo lag. Vorige keer (en dat kan lang geleden zijn) wist ik volgens mij savonds wat het gekost had maar nu zie ik dat na 5 dagen nog steeds nergens staan, kan nog steeds lastig voorstellen dat dat niet alleen de reis langer, maar ook de afrekening   zo lang duurde

Ik vind dat ook vreemd, zeker voor een Qliner bus. Maar de reis staat dus (zonder prijs) ook niet bij OV-chipkaart? Dat heeft dan niets met NS Flex te maken.

De reis zelf stond er na een dag wel op (maar zowel bij NS als bij Online moest ik iets koppelen en op nieuw rechten geven om reishistorie in te zien) maar ook vrijdag als afgelopen dinsdag ZONDEr kosten. Voor een Qliner verwacht ik dat dat snel bijgewerkt is.

Badge +3

De reis zelf stond er na een dag wel op (maar zowel bij NS als bij Online moest ik iets koppelen en op nieuw rechten geven om reishistorie in te zien) maar ook vrijdag als afgelopen dinsdag ZONDEr kosten. Voor een Qliner verwacht ik dat dat snel bijgewerkt is.

NS Flex heeft wel meer moeite met Qbuzz reizen, maar dat gaat met name over onterechte kosten voor treinen (MerwedeLingeLijn Dordrecht - Geldermalsen).

Als er staat ‘in bewerking’ dan afwachten. Staat er € 0,00 dan lekker zo laten en maar zien wat er op je factuur komt. Het bedrag dat je kunt verwachten is reeds genoemd.

Maar dit is dus een cmplete leugen..want ik zie helemaal geen kosten https://www.ov-chipkaart.nl/ov-chip-en-gebruik/gebruik/hoe-maak-ik-een-declaratieoverzicht-3.htm

Die OV Chipkaart heeft miljarden gekost, voldoet niet aan de privacy regels en je kunt niet zien wat je nu kwijt bent ? https://tweakers.net/nieuws/154748/nederlandse-overheid-wil-ov-chipkaart-in-2023-uitgefaseerd-hebben.html

Ik heb alleen maar ellende met dat NS flex. Wijzigen is tot nu toe alleen nog maar gelukt (n=3)via facebook, dat is toch niet te geloven ? Wie bedenkt dat als je iets wilt wijzigen dat dat BESTEL heet ?

Badge +3

Dat verhaal op de site van OV-chipkaart kan je vergeten, want die kennen alleen je in/uitcheck transacties en dat je NS Flex of een Business Card hebt (Reizen op Rekening NS). Daar staat dus nooit meer een prijs bij, hooguit voor bus/tram/metro op saldo dus géén NS Flex.

Wijzigingen binnen NS Flex gaan tegenwoordig inderdaad… via de Webshop (alsof je een nieuwe bestelling doet) maar je kunt ook gewoon met de Klantenservice bellen, chatten, Twitteren of Facebooken.

Bellen (030 751 5155) op een rustig moment vind ikzelf het handigst.

Reageer