Waarom gaat er geld van mijn rekening af terwijl ik een ov kaar heb?

  • 11 september 2019
  • 1 reactie
  • 111 Bekeken

Ik heb een studenten ov en er gaat alsnog geld soms van mijn rekening af terwijl ik alleen maar doordeweeks reis

1 reactie

Badge +3
In Mijn NS kunt u voor elke afschrijving een factuur vinden waarop precies staat aangegeven waarvoor de kosten in rekening zijn gebracht. U vindt deze factuur, weinig verrassend, bij Facturen.

Vanzelfsprekend kunt u ook even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen u ook vertellen waarvoor het geld is afgeschreven. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

In de praktijk blijken onbekende afschrijvingen vaak te komen door twee dingen: een Traject Vrij-abonnement en OV-Fiets. Hebt u een Traject Vrij-abonnement (gehad) en buiten uw afgekochte traject gereisd? Dan worden de kosten hiervoor achteraf van uw rekening afgeschreven. Dat geldt ook voor de reiskosten bij NS Flex, trouwens. Hebt u een OV-Fiets-abonnement en de afgelopen maanden een of meer keren een fiets gehuurd? Dit kost 3,85 euro per keer en dit bedrag wordt ook achteraf van uw rekening afgeschreven.

Reageer