beantwoord

Waarom heb ik 3 verschillende chipkaarten nodig om met de trein te reizen?

• 3 september 2014
  • 4 reacties
  • 174 Bekeken

Heb een OV jaarkaart maar kan pas na 9h vrij reizen. Om voor 9h te reizen heb ik een 2e chipkaart nodig om op saldo te kunnen reizen.
Vandaag heb ik een los kaartje (met chip) moeten kopen om in de trein van Utrecht naar Assen te mogen reizen. Het kost me 1 euro extra omdat er een chip in het kaartje zit. Maar ik heb al twee chipkaarten waar je het product, een enkeltje Leiden-Amersfoort, niet op kan zetten. Ik wordt geacht om met mijn spullen de trein uit te sprinten en bij de uitgang uit te checken en dan te hopen dat ik de trein nog haal. De NS slogan dat het makkelijker voor de reiziger wordt ontgaat mij volledig.
icon

Beste antwoord door Dennis 3 september 2014, 09:54

Met een e-ticket kan je de euro toeslag vermijden. Met het OV-Jaarabonnement (Bijabonnement) hoef je niet in te checken, dus je kan dan in Amersfoort in de trein blijven.
Bekijk origineel

4 reacties

Je hebt helemaal geen drie OV-chipkaarten nodig. Daar kies je zelf voor.

Je hebt geen OV-jaarkaart, maar waarschijnlijk een Dal Vrij abonnement. Met die kaart kun je ook voor 9:00 gewoon op saldo reizen. Waarom je een losse eenmalige OV-chipkaart moest aanschaffen is mij een raadsel. Je kunt immers gewoon op saldo reizen.
Reputatie 6
Badge +2
Met een e-ticket kan je de euro toeslag vermijden. Met het OV-Jaarabonnement (Bijabonnement) hoef je niet in te checken, dus je kan dan in Amersfoort in de trein blijven.

bedankt voor je antwoord. Ik zal dit de volgende keer proberen.
P.S. het blijft vreemd dat je dus ook zonder chip kunt incheckend (door de poortjes heen) met je uitgeprinte e-ticket. Waar is die chip dan voor nodig in het losse treinkaartje??

Waar is die chip dan voor nodig in het losse treinkaartje??

Die chip (ter waarde van een paar cent) is nodig om een euro meer te kunnen vragen voor het treinkaartje.

Reageer