Waarom is er geen papieren kaartje voor een reis met een krappe overstap naar een andere vervoerder?

• 29 mei 2014
  • 0 reacties
  • 107 Bekeken

Als ik begin aan een reis met een krappe overstap naar een andere vervoerder neem ik een papieren kaartje in plaats van op mijn OV chipkaart te reizen. Bijvoorbeeld: Utrecht-Mook Molenhoek (NS-Veolia). De trein Utrecht Nijmegen komt vaak te laat in Nijmegen aan. Als je dan ineens door kunt rennen de Veolia trein in haal je het soms nog net. Als je eerst moet uit- en in-checken mis je je trein, vooral omdat tientallen mensen tegelijk die overstap maken: dringen bij het chip-paaltje! En alhoewel de vertraging van de NS trein ervoor zorgt dat de reis 30 min langer duurt geen vergoeding. Er was zo'n leuke reclamespot: wie de OV-chipkaart gebruikt haalt z'n trein, wie een kaartje koopt mist z'n trein. Ze mogen mij komende maand nog een keer filmen terwijl ik met m'n papieren kaartje in mijn portemonnee m'n overstap net haal. En dan na 9 juli als ik terwijl ik sta uit en in te checken mijn aansluitende trein zie vertrekken.

0 reacties

Geen reactie

Reageer