beantwoord

Waarom kan ik geen persoonsgebonden ov chipkaart kopen?

Ik ben woonachtig in Barcelona, iedere keer als ik in Nederland kom zijn er ernstige problemen met de NS of op of rond hun stations.
Nu wilde ik gebruik maken van de persoonsgebonden ov chipkaart actie die op dit moment loopt, het zou een hoop problemen oplossen, maar kan ik weer niet doen omdat de NS deze service uitsluitend aanbiedt aan mensen met een nederlands adres.
Ik wil daar toch echt een duidelijke en faire, binnen de europese normen, verklaring voor aub.
icon

Beste antwoord door kjlned 31 juli 2014, 09:46

@hendrik: Als je claimt je niet te willen inlaten waarom geeft je het dan uitsluitend aan mij mee?
Bekijk origineel

35 reacties

Beste kjlned, welkom op het NS Serviceforum. We zijn administratief al volledig over op Iban. In onze webshop is momenteel betaling echter alleen mogelijk met iDEAL. Persoonlijke OV-chipkaarten kun je niet bestellen met een buitenlands adres. We werken er wel hard aan om een nieuwe webshop met ruimere betaalmogelijkheden te realiseren. Dit is echter wel een omvangrijk project met veel impact op administratieve processen en ook onze ICT. Ik kan je daarom helaas nog niet aangeven wanneer dit is gerealiseerd. Voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'OV-chipkaart'.
Badge
Volgens mij heeft betrokkene het niet over iDEAL, maar over een verplicht Nederlands adres...
Femke,

Ik beschouw dit in het geheel niet als een antwoord op mijn vraag. Hendrik maakt daar een terechte opmerking over. Ik herhaal mijn verzoek om een duidelijk antwoord, bovendien wens ik je nadrukkelijk, maar dan ook heel nadrukkelijk, te vragen de topic "ideal"· te verwijderen. Mag ik een duidelijke reactie verwachtten van de NS, of moet ik aannemen dat bij de NS organisatie een adres en betaalmethoden met elkaar verward worden?
Het toevoegen van een adresregel voor het land en het verwerken van buitenlandse postcodes is vermoedelijk ook 'een omvangrijk project met veel impact op administratieve processen en ICT'...
Een adres in Spanje heeft dezelfde opbouw als in Nederland Pe_pe, straatnaam, huisnummer toevoegsels, postcode, plaats. Niets bijzonders.
Ik praat het niet goed, maar als je een ICT-systeem hebt dat alleen postcodes slikt in de vorm van vier cijfers en twee letters (dat waarschijnlijk ook nog checkt of het bestaat in Nederland en overeenkomt met de straat en plaatsnaam), kost het wat moeite om dat te verbouwen.
Vind het een beetje flauwekul pe_pe wat je vooral niet probeert goed te praten. Ook een persoon die niet in het bezit is van een nederlandes adres moet bij de ns toch gewoon ook in- en uit checken? Daar gaat het volgens mij vooral om. Ik zal je de dramatische verhalen van reizen met de ns als niet ingezetene maar besparen, ik wil gewoon een ov chipkaart en gebruik maken van die aanbieding. Waarom wordt ik buitengesloten? Omdat het format voor een postcode is opgezet door iemand met tunnelvisie? Kom op Pe_pe, empathie is een goede eigenschap hoor, mag die eigenschap dan twee kanten op aub?
Ik denk dat het cynisme in post #4 je volledig is ontgaan. Misschien wordt de andere kant je meer duidelijk in bijvoorbeeld dit topic.
Beste kjlned, welkom op het NS Serviceforum. We zijn administratief al volledig over op Iban. In onze webshop is momenteel betaling echter alleen mogelijk met iDEAL. We werken er wel hard aan om een nieuwe webshop met ruimere betaalmogelijkheden te realiseren. Dit is echter wel een omvangrijk project met veel impact op administratieve processen en ICT. Ik kan je daarom helaas nog niet aangeven wanneer dit is gerealiseerd. Voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'OV-chipkaart'.

Je eigen antwoord markeren als het beste antwoord terwijl het antwoord heel ergens anders over gaat.

Is het niet handiger dat een andere moderator het beste antwoord markeert trouwens ? Dat is wat onpartijdiger.

Is het niet handiger dat een andere moderator het beste antwoord markeert trouwens ? Dat is wat onpartijdiger.

Het zou alleen aan de vraagsteller moeten zijn om te beoordelen of zijn of haar vraag beantwoord is en zo ja door wie. Het gebeurt regelmatig dat een vraag ten onrechte als beantwoord wordt gemarkeerd, waardoor vervolgens een echt antwoord uitblijft, omdat de vraag niet meer open staat.
Ik sta toch heel erg duidelijk en verklaarbaar op het standpunt dat ik nog geen antwoord op mijn vraag heb gekregen. Dat ik niet kan betalen bij de ns merk ik iedere keer weer als ik in Nederland ben, dat hoeft me nog eens niet uitgelegd te worden. Ik wil van de ns graag een verklaring waarom in het bezit zijn van een nederlands adres een voorwaarde is om aan een actie bij de NS mee te mogen doen. Punto. Simpeler kan het toch niet lijkt me.
Dan kan je beter een nieuw topic openen, want dit topic is beantwoordt (niet goed, maar daar kan alleen NS moderators wat aan doen)

Het zou alleen aan de vraagsteller moeten zijn om te beoordelen of zijn of haar vraag beantwoord is en zo ja door wie. Het gebeurt regelmatig dat een vraag ten onrechte als beantwoord wordt gemarkeerd, waardoor vervolgens een echt antwoord uitblijft, omdat de vraag niet meer open staat.

Klopt ja heel irritant
nieuwe topic geopend met exact dezelfde vraag.
Beste kjlned, ik heb je andere topic verwijderd. Je mag geen dubbele topics plaatsen, dit is in strijd met de huisregels van dit forum. De OV-chipkaart wordt geleverd door OV-chipkaart. Zij leveren deze kaart alleen in Nederland. Je zou deze vraag eventueel kunnen stellen aan OV Chipkaart
Maar waarom reageer je niet op dit topic FemkeNS ??

a je gegeven antwoord is niet relevant
b waarom markeer je je eigen antwoord als het beste , waarom beoordeelt niet iemand anders dat ?
De OV-chipkaart wordt geleverd door OV-chipkaart. Zij leveren deze kaart alleen in Nederland. Je zou deze vraag eventueel kunnen stellen aan OV Chipkaart

Als iemand een OV-chipkaart bestelt via NS, dan is NS verantwoordelijk voor de levering, niet jullie eigen leverancier. Als ik een Amerikaans boek bestel via Bol.com, zeggen ze ook niet 'Sorry, onze leverancier bezorgt alleen in de VS'. Bovendien is de leverancier in dit geval, translink systems, een dochteronderneming van NS. Daar zijn jullie ook voor verantwoordelijk.

Ik heb het even nagezocht, maar de OV-chipkaart behorende bij mijn NS-abonnement is mij verstuurd op NS-briefpapier, volgens het onderschrift om precies te zijn door NS Reizigers BV te Utrecht.
Verwijderd

En tenslotte, trek het je niet al te persoonlijk aan, de NS als organisatie toont al jaren een diepe desinteresse in zijn reizigers en toont daarbij een houding die nu eenmaal uitgelegd kan worden als arrogant of minachtend.

Reagerend inhoudelijk op je bericht even het volgende;
hoe staat de NS tegenover het feit dat OV Chipkaart alleen in Nederland levert? Er zijn toch jaarlijks 13 miljoen toeristen in Nederland en nog eens 1 miljoen in het buitenland woonachtige Nederlanders. Een hoop daarvan willen bij een bezoek aan Nederland gebruik maken van de diensten van de NS.
Feit blijft dat het ook al ben ik niet in het bezit van een Nederlands adres ik toch moet inchecken, of niet? als ik in een van jullie treinen spring? Hoe kun je dan als organisatie het zo ongelooflijk moeilijk maken voor deze groep reizigers? Is er enige zelfreflectie bij de NS of leeft men daar geheel en al op zelfgemaakte huisregels?
De OV-chipkaart wordt geleverd door OV-chipkaart. Zij leveren deze kaart alleen in Nederland. Je zou deze vraag eventueel kunnen stellen aan OV Chipkaart

Als iemand een OV-chipkaart bestelt via NS, dan is NS verantwoordelijk voor de levering, niet jullie eigen leverancier. Als ik een Amerikaans boek bestel via Bol.com, zeggen ze ook niet 'Sorry, onze leverancier bezorgt alleen in de VS'. Bovendien is de leverancier in dit geval, translink systems, een dochteronderneming van NS. Daar zijn jullie ook voor verantwoordelijk.

Ik heb het even nagezocht, maar de OV-chipkaart behorende bij mijn NS-abonnement is mij verstuurd op NS-briefpapier, volgens het onderschrift om precies te zijn door NS Reizigers BV te Utrecht.

In dit topic is te zien dat een brief waarmee recent een OV-chipkaart behorende bij een NS-abonnement is verstuurd, is ondertekend door Erik Beenen en dat is de Directeur Consumentenmarkt bij NS reizigers. Dat de OV-chipkaarten niet door NS verstuurd worden, klopt dus niet.
Goed Femke, het is wel duidelijk, we mogen nu toch wel aannemen dat je mijn vraag geen moment serieus genomen hebt. Mag ik nu een duidelijk antwoord van de NS aub?
Beste kjilned, ik heb je reactie aangepast omdat je niet respectvol richting richting de moderators bent. Het spijt mij te lezen dat je niet tevreden bent over mijn reactie. Het OV-chipkaartbedrijf produceert de OV-chipkaart. Je kunt bij deze organisatie opvragen waarom deze kaart niet naar het buitenland wordt verstuurd.

In Nederland hebben buitenlandse reizigers meerdere mogelijkheden om te reizen met NS. Je kunt een Eenmalige OV-chipkaart kopen of een anonieme OV-chipkaart in een NS-kaartautomaat. We zijn continu bezig met het gemakkelijker maken van de reis van deur tot deur van de klant. Het reizen met de OV-chipkaart is daarin geen eindstadium, maar een tussenstation. Tips en suggesties zijn via dit forum altijd welkom. Maar graag wil ik je er wel op wijzen dat je bij het geven van tips en suggesties rekening houdt met de huisregels van dit forum.
Beste Femke,

Hij wil gebruik maken van een actie van de NS. Het eerste wat TLS zal doen als hij bij hen gaat vragen waarom mensen met een buitenlands adres geen gebruik kunnen maken van die actie is hem naar de NS doorverwijzen, net zoals de NS mensen met specifieke vragen over een actie van de Spoordeelwinkel terecht doorverwijst naar de Spoordeelwinkel.
Je kunt bij deze organisatie opvragen waarom deze kaart niet naar het buitenland wordt verstuurd.

Nogmaals: NS verstuurt die kaarten zelf! Ze zitten geplakt op NS-briefpapier en die brieven zijn ondertekend door de Directeur Consumentenmarkt van NS Reizigers.
@kjlned

Heb je je klacht al neergelegd bij het OV loket? Die organisatie is speciaal in het leven geroepen voor dit soort gevallen waarin (dochterbedrijven van) vervoerders naar elkaar blijven wijzen.
@kjlned

Heb je je klacht al neergelegd bij het OV loket? Die organisatie is speciaal in het leven geroepen voor dit soort gevallen waarin (dochterbedrijven van) vervoerders naar elkaar blijven wijzen.

Ik denk dat dat vrij zinloos is. In de actievoorwaarden staat dat alleen mensen met een Nederlands adres gebruik kunnen maken van de actie. Het is alleen jammer dat Waarom-vragen op dit forum doorgaans worden ontwerken, terwijl ondertussen wel wordt gedaan alsof ze zijn beantwoord.

Reageer