beantwoord

Waarom kan ik geen persoonsgebonden ov chipkaart kopen?



Toon eerste bericht

35 reacties

Femke; ik laat je alvast weten dat ik graag in contact kom met de verantwoordlijke van dit forum.
Morgen zal ik alvast op deze plek de reden nader en gespecificeerd uit de doeken doen.
Ieder geval, het eigenhandig van dumpen van vragen en het plegen van censuur, teksten verwijderen, onder het mom van belediging, zonder daartoe enige uitleg doen, is natuurlijk in Nederland al heel lang uit den boze, en uiteraard volkomen onacceptabel.
Graag wordt ik benaderd door je direct leidinggevende. Ik laat alvast weten dat ik het functioneren, van dit forum bijzonder hoog opneem.

Hoogachtend,

Kjl ned
Femke; ik laat je alvast weten dat ik graag in contact kom met de verantwoordlijke van dit forum.
Morgen zal ik alvast op deze plek de reden nader en gespecificeerd uit de doeken doen.
Ieder geval, het eigenhandig van dumpen van vragen en het plegen van censuur, teksten verwijderen, onder het mom van belediging, zonder daartoe enige uitleg doen, is natuurlijk in Nederland al heel lang uit den boze, en uiteraard volkomen onacceptabel.
Graag wordt ik benaderd door je direct leidinggevende. Ik laat alvast weten dat ik het functioneren, van dit forum bijzonder hoog opneem.

Hoogachtend,

Kjl ned

en ps, haal ideal als topic nu eens weg, dat is al eerder verzocht.
Badge
@kjlned: Ik wil me in het geheel niet inlaten met het 'geschil' tussen u en een moderator, maar wil u wel meegeven: "C'est le ton qui fait la musique!"
@hendrik: Als je claimt je niet te willen inlaten waarom geeft je het dan uitsluitend aan mij mee?
Beste kjelned, op dit moment kun je alleen vanuit Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg deze persoonlijke OV-chipkaart bestellen. De praktijk laat zien dat er vanuit andere landen ook weinig vraag is naar een persoonlijke OV-chipkaart. Toch kan ik mij voorstellen dat het voor jou wenselijk kan zijn en ik zal je suggestie ook zeker intern onder de aandacht brengen. Ik kan er alleen niet voor zorgen dat het per direct mogelijk is om een OV-chipkaart in Barcelona te bestellen. Wel zal ik je wens kenbaar maken.

Ik vind het vervelend dat het gesprek zo is verlopen en mocht je nog aanvullende vragen hebben dan zal ik mijn best doen deze te beantwoorden. Wel wil ik je vriendelijk vragen om hierin rekening te houden met de huisregels van dit Serviceforum.
Je kunt bij deze organisatie opvragen waarom deze kaart niet naar het buitenland wordt verstuurd.

Nogmaals: NS verstuurt die kaarten zelf! Ze zitten geplakt op NS-briefpapier en die brieven zijn ondertekend door de Directeur Consumentenmarkt van NS Reizigers.


Dat betreft een kaart die bij een abonnement geleverd wordt, dit topic betreft een losse OV-Chipkaart. Wanneer je deze via de NS probeert aan te schaffen, wordt je doorgestuurd naar de website van OV-Chipkaart. Kijk zelf maar: http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/campagnes/ov-chipkaart-actie.html
Je kunt bij deze organisatie opvragen waarom deze kaart niet naar het buitenland wordt verstuurd.

Nogmaals: NS verstuurt die kaarten zelf! Ze zitten geplakt op NS-briefpapier en die brieven zijn ondertekend door de Directeur Consumentenmarkt van NS Reizigers.


Dat betreft een kaart die bij een abonnement geleverd wordt, dit topic betreft een losse OV-Chipkaart. Wanneer je deze via de NS probeert aan te schaffen, wordt je doorgestuurd naar de website van OV-Chipkaart. Kijk zelf maar: http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/campagnes/ov-chipkaart-actie.html


Dat vind ik wel een hele vreemde gang van zaken, want die actie vind je volgens mij nergens op www.ov-chipkaart.nl als je de exacte url niet hebt, het betreft mijns inziens dus wel degelijk een actie van de NS (of zoals ze blijkbaar bij TLS bekend staan: ovbedrijf 4)
Mijns inziens zouden er twee opties zijn met betrekking tot de partij die beheer en uitgave van de chipkaarten regelt (TLS):
1. Bij vragen met betrekking tot de ov-chipkaart (inclusief alle afzonderlijke reisproducten, restitutie van saldo et cetera) kan de reiziger altijd terecht bij het algemene ov-loket. Medewerkers van dit loket stemmen een en ander vervolgens af met de afzonderlijke vervoerders zonder de reiziger hiermee lastig te vervallen, vanuit het oogpunt van de reiziger is er maar 1 contactpunt.
2. Bij vragen met betrekking tot de ov-chipkaart meldt de reiziger zich bij de vervoerder van wie hij producten afneemt. Als afstemming met de leverancier van de kaart nodig is, dan regelt de vervoerder dit zonder de reiziger hiermee lastig te vallen, vanuit het oogpunt van de reiziger bestaat TLS niet (net zoals het de reiziger voorheen ook een zorg was of de NS zelf de abonnementskaarten produceerde of dit door een extern bedrijf liet uitvoeren).

Het lijkt er echter op dat men met de invoering van de ov-chipkaart een extra kastje/muur heeft geïntroduceerd om de reiziger heen te sturen.
Daar heb je in dit geval gelijk in, Rendag. Merkwaardig dan dat NS reclame maakt met deze actie en het telefoonnummer van haar eigen klantenservice eronder zet, als het een aankoop bij TLS betreft.

Dat neemt niet weg dat NS als meerderheidsaandeelhouder in TLS de baas is bij dat bedrijf en er dus voor zou kunnen zorgen dat TLS wel chipkaarten naar buitenlandse adressen kan versturen. Dat NS daar echter geen waarde aan hecht, blijkt wel uit het feit dat ook NS-abonnementen niet op een buitenlands adres kunnen worden besteld.
Je kunt bij deze organisatie opvragen waarom deze kaart niet naar het buitenland wordt verstuurd.

Nogmaals: NS verstuurt die kaarten zelf! Ze zitten geplakt op NS-briefpapier en die brieven zijn ondertekend door de Directeur Consumentenmarkt van NS Reizigers.


Dat betreft een kaart die bij een abonnement geleverd wordt, dit topic betreft een losse OV-Chipkaart. Wanneer je deze via de NS probeert aan te schaffen, wordt je doorgestuurd naar de website van OV-Chipkaart. Kijk zelf maar: http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/campagnes/ov-chipkaart-actie.html


Dat vind ik wel een hele vreemde gang van zaken, want die actie vind je volgens mij nergens op www.ov-chipkaart.nl als je de exacte url niet hebt, het betreft mijns inziens dus wel degelijk een actie van de NS (of zoals ze blijkbaar bij TLS bekend staan: ovbedrijf 4)
Mijns inziens zouden er twee opties zijn met betrekking tot de partij die beheer en uitgave van de chipkaarten regelt (TLS):
1. Bij vragen met betrekking tot de ov-chipkaart (inclusief alle afzonderlijke reisproducten, restitutie van saldo et cetera) kan de reiziger altijd terecht bij het algemene ov-loket. Medewerkers van dit loket stemmen een en ander vervolgens af met de afzonderlijke vervoerders zonder de reiziger hiermee lastig te vervallen, vanuit het oogpunt van de reiziger is er maar 1 contactpunt.
2. Bij vragen met betrekking tot de ov-chipkaart meldt de reiziger zich bij de vervoerder van wie hij producten afneemt. Als afstemming met de leverancier van de kaart nodig is, dan regelt de vervoerder dit zonder de reiziger hiermee lastig te vallen, vanuit het oogpunt van de reiziger bestaat TLS niet (net zoals het de reiziger voorheen ook een zorg was of de NS zelf de abonnementskaarten produceerde of dit door een extern bedrijf liet uitvoeren).

Het lijkt er echter op dat men met de invoering van de ov-chipkaart een extra kastje/muur heeft geïntroduceerd om de reiziger heen te sturen.


http://www.nu.nl/binnenland/3718667/zomer-klachten-ov-chipkaart-via-loket.html

Werkt helaas nog niet altijd even goed, vooral TLS heeft er nogal een handje van om mensen voor een tweede keer door te verwijzen. Maar ik kan me voorstellen dat het niet altijd duidelijk is of een reiziger al doorverwezen is. Dus hopelijk gaat dat beter vanaf het moment dat doorverwijzen helemaal taboe is.
Daar heb je in dit geval gelijk in, Rendag. Merkwaardig dan dat NS reclame maakt met deze actie en het telefoonnummer van haar eigen klantenservice eronder zet, als het een aankoop bij TLS betreft.

Dat neemt niet weg dat NS als meerderheidsaandeelhouder in TLS de baas is bij dat bedrijf en er dus voor zou kunnen zorgen dat TLS wel chipkaarten naar buitenlandse adressen kan versturen. Dat NS daar echter geen waarde aan hecht, blijkt wel uit het feit dat ook NS-abonnementen niet op een buitenlands adres kunnen worden besteld.


Dat de NS hun eigen telefoonnummer eronder zet is inderdaad merkwaardig, zeker als mensen vervolgens hier worden doorverwezen naar TLS. Als je mensen toch doorverwijst, lijkt het mij logischer om ze meteen naar het juiste telefoonnummer te sturen.

Dat ze er reclame voor maken, snap ik wel, voor veel mensen is NS dé treinvervoerder en zullen alle veranderingen die als negatief ervaren aan de NS toeschrijven.

Maar goed, ik kijk al uit naar het omvormen van TLS tot een coöperatie van alle vervoerders (en zoals het er nu uitziet een einde aan de situatie waarin een vervoerder een meerderheidsbelang heeft) en het nieuwe doorverwijsbeleid.

Reageer