beantwoord

Waarom kan ik niet net als met papierenkaartjes 2 honden tegelijk op mijn ov chipkaart zetten.

• 25 February 2014
  • 2 reacties
  • 401 Bekeken

Met de papieren hondentreinkaartjes kon ik 2 kaartjes intoetsen en daarna betalen. Nu moet ik eerst ov chipkaart ervoor houden, product zoeken, pinpas en betalen, weer mijn ov chipkaart ervoor houden. Voor hond nummer 2 kan ik de hele riedel weer herhalen. Waarom kan dat niet gewoon in 1 keer.
icon

Beste antwoord door JanS NS 26 February 2014, 14:43

Bekijk origineel

2 reacties

Ik heb geen honden (meer) maar leer toch graag.
Ik heb me laten vertellen dat 2 identieke produkten nooit tegelijk op dezelfde OV-chipkaart geladen kunnen worden.
Wat u beschrijft is echter het opladen en op uw ov-chipkaart plaatsen van 2 vervoersbewijzen voor uw honden.
Heeft u dat al wel eens gedaan (in uw vraag lijkt dat zo te zijn) en staan er naderhand inderdaad 2 afzonderlijke vervoersbewijzen (producten) voor uw honden op uw OV-chipkaart?
Heeft u dat al wel eens gecheckt bij de kaartautomaat door het uitlezen van uw OV-chipkaart?
Met andere woorden: in dat geval zouden twee identieke producten elkaar niet bijten.

Toegegeven, u stelt de vraag niet voor niets, maar ik ben toch ook nieuwsgierig naar uw ervaringen.

Dank alvast voor een reactie.

Hans
Beste Pepboom,

Welkom op het forum.
Je kan inderdaad, zoals Hans al aangeeft, maar één dagkaart hond per keer op je OV-Chipkaart laden.
Wellicht dat het in de toekomst wel mogelijk wordt om twee dezelfde producten in één keer op te laden, maar op dit moment kan het helaas nog niet.

Met een vriendelijke groet,

Jan

Reageer