beantwoord

Waarom kan je niet zelf een bedrag kiezen bij het opladen van saldo?

• 19 oktober 2014
  • 5 reacties
  • 4729 Bekeken

Ik vraag me elke keer weer af als ik mijn OV-Chipkaart aan het opladen ben, waarom ik niet mijn eigen bedrag kan invoeren.
Je hebt namelijk standaard €4, €10, €14, €20, €50 en €100 maar je kan niet je eigen bedrag invoeren bijvoorbeeld: €32
Waarom is dit zo? Kan dit veranderd worden, dat je je eigen bedrag kan invoeren?
icon

Beste antwoord door Hessel NS 29 oktober 2014, 09:36

Ik vraag me elke keer weer af als ik mijn OV-Chipkaart aan het opladen ben, waarom ik niet mijn eigen bedrag kan invoeren.

Goed nieuws: vandaag vindt er een update plaats aan onze kaartautomaten waardoor het niet alleen mogelijk is met vaste bedragen je saldo te verhogen, maar je kan nu ook aanvullen tot. Bijvoorbeeld tot 4 euro, zodat je genoeg saldo hebt om met de bus te reizen. Bedankt voor je feedback en hopelijk ben je hiermee geholpen!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge
Helemaal mee eens, je zou verwachten dat dit makkelijk veel flexibeler gemaakt zou kunnen.

Tip: je kunt op de kaartautomaat ook opvragen hoeveel je nodig hebt om te kunnen reizen en dat op te laden. Daarmee is het met handig kiezen ook mogelijk om veelvouden van 5 euro die niet bij de standaard opties staan te kiezen. Als je b.v. 35 euro op je kaart wil hebben staan kies je een reis die dit bijna kost.
Zie http://www.ns.nl/kaartautomaatdemo/Advies_krijgen_over_hoeveel_saldo_u_nodig_heeft_voor_een_reis.html
... dus er zijn bij de kaartautomaat wel andere oplaadbedragen mogelijk, maar die kun je alleen op deze omslachtige manier kiezen. :@
Naar de meest logische mogelijkheid, een willekeurig bedrag laden, doet NS nog onderzoek (pdf). Zie ook dit topic.
Goede opmerkingen hierboven, de PDF en het andere topic heb ik ook gelezen. Het komt er toch op neer dat de NS een andere benadering heeft wat klantvriendelijkheid betreft dan de gemiddelde reiziger.

Als je een bepaalde methodiek hanteert die nadelig is voor de reiziger (het niet meteen de mogelijkheid bieden om een zelfgekozen bedrag op te laden) dan wordt de "heropladende" reiziger die d.m.v. een aantal opladingen zijn gewenste bedrag op zijn kaart probeert te krijgen, aangemerkt als een vertragende factor. Logisch, maak je het mensen moeilijk dan ontstaat tijdsoponthoud. Ja, zo kan ik ook redeneren.
Salut! Edmond V.O. Katusz
Welkom op het forum DJAmber8327!

N.a.v. het advies van Locov onderzoeken we inderdaad of het bijladen van saldo met willekeurige bedragen tot de mogelijkheden behoort. Klik hier voor een overzicht van andere verbeteringen m.b.t. de OV-chipkaart die we de afgelopen tijd hebben doorgevoerd.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Goed nieuws: vandaag vindt er een update plaats aan onze kaartautomaten waardoor het niet alleen mogelijk is met vaste bedragen je saldo te verhogen, maar je kan nu ook aanvullen tot. Bijvoorbeeld tot 4 euro, zodat je genoeg saldo hebt om met de bus te reizen. Bedankt voor je feedback en hopelijk ben je hiermee geholpen!

Reageer