beantwoord

Waarom kost een persoonlijke OV-chipkaart voor Amerikaanse toeristen €10,50 ipv €7,50

• 5 september 2014
  • 5 reacties
  • 600 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Toeristen die niet uit Nederland, België, Duitsland of Luxemburg wonen, betalen voor het aanvragen van een persoonlijke OV-Chipkaart (via een aanvraagpakket) €10,50. Deze chipkaart wordt echter niet naar huis verzonden, maar kan alleen worden verstuurd naar een adres in Nederland, bijvoorbeeld je hotel.

Waarom moeten deze toeristen dan tóch meer betalen dan een Nederlander (€7,50) voor een kaart die je in het buitenland al kunt laten maken voor minder dan €0,50/stuk (Productiekosten Smartcards)
icon

Beste antwoord door Ramon NS 5 september 2014, 17:34

Dag Michiel, ik moest het zelf ook even uitzoeken. Bij balies van de RET, Arriva en Connexxion kunnen buitenlandse reizigers inderdaad een aanvraagpakket kopen voor € 10,50. Het verwerken van het formulier zorgt voor extra handelingen, zoals het invoeren van uw gegevens in onze systemen. Daarom betaalt u bij een papieren aanvraagformulier een toeslag van € 3. Meer informatie hierover vind je hier
Bekijk origineel

5 reacties

Dag Michiel, ik moest het zelf ook even uitzoeken. Bij balies van de RET, Arriva en Connexxion kunnen buitenlandse reizigers inderdaad een aanvraagpakket kopen voor € 10,50. Het verwerken van het formulier zorgt voor extra handelingen, zoals het invoeren van uw gegevens in onze systemen. Daarom betaalt u bij een papieren aanvraagformulier een toeslag van € 3. Meer informatie hierover vind je hier

Beste Ramon NS,

Reizigers in Almere kunnen een papieren aanvraagpakket ophalen voor €7,50?
Via OVshop.nl kost een aanvraagpakket voor een persoonlijke OV-chipkaart €2,25.
Qbuzz Groningen / Drenthe stuurt een papieren aanvraagpakket zelfs gratis op.

Waarom betalen buitenlandse toeristen dan €3 toeslag voor dezelfde dienstverlening?
Dag Michiel, zal je aan de betreffende vervoerders zelf moeten vragen. NS stuurt indien reizigers hierom vragen ook kosteloos een aanvraagpakket voor een persoonlijke OV-chipkaarten op.
Dag Michiel, zal je aan de betreffende vervoerders zelf moeten vragen. NS stuurt indien reizigers hierom vragen ook kosteloos een aanvraagpakket voor een persoonlijke OV-chipkaarten op.

Beste Ramon NS

Wat is het verschil tussen dit aanvraagpakket van de NS (die gratis wordt opgestuurd) en het pakket dat buitenlandse reizigers voor €10,50 kunnen kopen bij RET, Arriva en Connexxion?
Ik heb zelf nog geen pakket van RET of Arriva gezien, ik weet zodoende niet wat de verschillen zijn.

Reageer