beantwoord

Waarom krijg ik steeds onterecht 'boetes' voor niet in-/uitchecken?

• 15 februari 2015
  • 5 reacties
  • 423 Bekeken

Beste NS,
het is nu al de 2e keer dat er 1 cent wordt afgeschreven, omdat ik zogenaamd niet heb in- of uitgecheckt. Ik weet zeker dat ik altijd goed in- en uitcheck, omdat ik erop let (zowel visueel als audiologisch). Is er iets mis met jullie systeem? Ik vind het nogal vervelend dat ik ten onrechte wordt beschuldigd van niet in- of uitchecken, terwijl de paaltjes op het station gewoon aangeven dat het is gelukt. Ik hoor graag wat er aan de hand is!

Groeten,
Daphne
icon

Beste antwoord door Herman NS 16 februari 2015, 09:14

Hallo DaphneD,

Vervelend dat dit telkens wordt afgeschreven. Ik kijk het graag voor je na. Je kunt mij een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer. Vervolgens kan ik voor je uitzoeken of er iets verkeerd is gegaan. Het privébericht stuur je door op mijn naam te klikken en vervolgens te kiezen voor 'stuur bericht'.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo DaphneD,

Vervelend dat dit telkens wordt afgeschreven. Ik kijk het graag voor je na. Je kunt mij een privébericht sturen met daarin je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer. Vervolgens kan ik voor je uitzoeken of er iets verkeerd is gegaan. Het privébericht stuur je door op mijn naam te klikken en vervolgens te kiezen voor 'stuur bericht'.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Wordt er echt 1 cent afgeschreven of geeft je NS reishistorie dat alleen maar aan? Er was afgelopen week een storing in het systeem waardoor er flinke vertraging was in het bijwerken v.d. historie. Je ziet dan (mogelijk een aan aantal dagen) ten onrechte dat je vergeten bent in of uit te checken.
Dat laatste zal ongetwijfeld het geval zijn, alleen wil Herman NS niet erkennen dat er bijna een week een storing was op Mijn Reishistorie.
Herman NS wil dat vast wel erkennen, maar misschien is dit een ander probleem. Hoe dan ook, ik ben nooit zo blij geweest met de huidige historie, ook zonder storing. Want de in- en uitchecktijden worden soms asynchroon bijgewerkt wat betekent dat je soms b.v. van een reis wel het uitchecken ziet maar niet het inchecken. Of niet je uitcheck, maar wel je volgende incheck. Je weet dus nooit zeker of je reishistorie compleet is als je bepaalde in/uitcheckmomenten mist.

Het hoort ook wel eens dat mensen extra langs het aankomststation lopen of uit te checken omdat ze o.b.v. hun reishistorie ten onrechte denken dat ze nog ingecheckt zijn. En dan heb je dus wel een probleem.
Dat laatste zal ongetwijfeld het geval zijn, alleen wil Herman NS niet erkennen dat er bijna een week een storing was op Mijn Reishistorie.

Ik zie niet in waarom ik dat niet zou willen erkennen Macca 728. Zoals je kunt lezen wordt aangegeven dat het de tweede keer is dat er € 0,01wordt afgeschreven. De storing van vorige week zal dus niet met zekerheid de oorzaak van deze afschrijving zijn geweest.

Mocht je nog willen dat ik erken dat er sprake van een storing is geweest: Er is vorige week inderdaad een storing geweest met betrekking tot de reishistorie. Dit kan voor sommige klanten vervelend zijn geweest, zoals Martin7182 terecht aangeeft.
De storing heeft echter niet persé te maken met het feit dat er soms wordt vermeld dat er niet is uitgecheckt met het Traject Vrij abonnement.
Vandaar dat ik de oorzaak graag samen met DaphneD ga achterhalen en samen met haar ga werken aan een passende oplossing.

Reageer