beantwoord

Waarom krijg je bij een geldige kaart toch een foutmelding bij de poortjes?

  • 13 mei 2017
  • 5 reacties
  • 257 Bekeken

Ik heb een geldige ov-chipkaart, met voldoende saldo (en reizen op saldo) en een NS product, en toen ik gisteren door station Amersfoort wilde gaven de poortjes de melding inchecken niet mogelijk. Ik heb toen de kaart van mijn werk gebruikt dat werkte wel. Voor de terugweg nog even gecheckt of er inderdaad voldoende saldo op stond, extra nog maar stationspassage op mijn kaart gezet, wederom foutmelding bij de poortjes. Ik snap het even niet, wat kan er aan de hand zijn?
icon

Beste antwoord door Iris NS 15 mei 2017, 21:23

Welkom op het NS Serviceforum, GeertjeA :)

Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn waardoor het inchecken niet mogelijk is. Het kan inderdaad aan het product Reizen op saldo liggen, maar bijv. ook aan de kaart zelf. Je kunt dit het beste laten checken bij een balie. Weet je inmiddels al hoe het kwam?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Soms gebeurt het dat Reizen op saldo verlopen is. Dat kunt u controleren bij een NS kaartautomaat en indien nodig weer activeren.
Reputatie 7
Ik heb een geldige ov-chipkaart, met voldoende saldo (en reizen op saldo) en een NS product, en toen ik gisteren door station Amersfoort wilde gaven de poortjes de melding inchecken niet mogelijk. Ik heb toen de kaart van mijn werk gebruikt dat werkte wel. Voor de terugweg nog even gecheckt of er inderdaad voldoende saldo op stond, extra nog maar stationspassage op mijn kaart gezet, wederom foutmelding bij de poortjes. Ik snap het even niet, wat kan er aan de hand zijn?

Misschien is jouw kaart wel verlopen.

Waarom ben je eigenlijk niet gewoon naar een loket gegaan om het te vragen?
Mijn kaart is niet verlopen, dat had ik gecheckt. Het reizen op saldo wellicht wel. dat zal ik nakijken. Ik ben niet naar een loket gegaan, omdat ik geen tijd had...
Thanks voor de tips!
Reputatie 7
Mijn kaart is niet verlopen, dat had ik gecheckt. Het reizen op saldo wellicht wel. dat zal ik nakijken. Ik ben niet naar een loket gegaan, omdat ik geen tijd had...
Thanks voor de tips!


Graag gedaan GeertjeA. 😃
Welkom op het NS Serviceforum, GeertjeA :)

Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn waardoor het inchecken niet mogelijk is. Het kan inderdaad aan het product Reizen op saldo liggen, maar bijv. ook aan de kaart zelf. Je kunt dit het beste laten checken bij een balie. Weet je inmiddels al hoe het kwam?

Reageer