beantwoord

waarom moet ik bij overstap uitchecken

• 22 juni 2015
  • 6 reacties
  • 605 Bekeken

Vanaf ongeveer een maand, heeft de NS richting Muiderpoort de overstap onmogelijk gemaakt. Dus vroeger bij overstap van een spoor naar andere hoefde je niet uitchecken maar nu wel. Wat geeft dit positiefs voor de klant, blijft onbekend. Wel nu moet je een extra 10 euro hebben voordat je bijvoorbeeld naar Amsterdam science park moet reizen. Dus armen moeten niet reizen!
Ik had 12,50 cent en dat was altijd genoeg om vanaf Holandrecht naar Amsterdam Science Park toe te reizen. Nu niet meer!
Ik had een paar dag gelden buitenlanders gezien die niet konnen naar stad omdat ze andere kaartjes hadden, die in andere Europese landen wordt verkocht. Ze kunnen niet weg van die ijzerse armen van NS!!
Gelukkig ik heet imperialisten ook, dus ik heb ze vrijgelaten.
Ik hoop dat de Regering kan de experi
icon

Beste antwoord door Sumber Alam 23 juni 2015, 02:09

Naar mijn vermoeden reis je een beetje daardoor om. Vanuit Holendrecht kan je ook met de metro lijn 54 gaan en bij het Amstelstation kan je ook overstappen op de bus 40, of ik dacht ook op bus 65 maar dat weet ik niet helemaal zeker die stoppen vanuit het Amstelstation ook in Amsterdam Science Park. Of anders via Weesp reizen dan heb je het gedoe niet, wat Muiderpoort betreft. Plan daarom jouw reis op www.9292ov.nl
Bekijk origineel

6 reacties

Naar mijn vermoeden reis je een beetje daardoor om. Vanuit Holendrecht kan je ook met de metro lijn 54 gaan en bij het Amstelstation kan je ook overstappen op de bus 40, of ik dacht ook op bus 65 maar dat weet ik niet helemaal zeker die stoppen vanuit het Amstelstation ook in Amsterdam Science Park. Of anders via Weesp reizen dan heb je het gedoe niet, wat Muiderpoort betreft. Plan daarom jouw reis op www.9292ov.nl
Dankjewel Sumber Alam!

inderdaad, als je vanaf Holendrecht reist, is het dan hetzelfde prijs als met de trein. Het is anders als je bijvoorbeeld vanaf Gouda of Woerden of Maarsen reist. Je reiskosten wordt duurder via trein+metro+bus = files. Jaarlijks wordt het een groot bedraag.
Reputatie 1
Badge
Dit is een inmiddels bekend problem, dat niet wordt opgelost door te zeggen pak dan die GVB-metro maar. Het is WEL de snelste verbinding als de tijden net uitkomen en vaak ook de goedkoopste. Het problem is dat als je INsjekt net voor bvb 16.00 en OVERstapt na 16.00, er dan 2 apate tarieven worden aangerekend-hiervoor hangen dus (altijd steeds goed opletten!!) posters op MP met dat je moet bellen om teveel betaalde terug te krijgen-de belkosten natuurlijk niet.
Ja het is heel inhalig van NS, het is tevens een gevolg van ondoordacht plannen en vinden dat nogal tuig-gevoelige stations als zowel Holendr als MP beter afgesloten kunnen worden. Voor buitenlanders is er in principe een oplossing door hetzij de barcode op hun e-tciket hetzij de groene knop die de centrale oproept-waar jijzelf trouwens ook een beroep op kan doen als je geregeld reist net rond die tijd van dal/spits.
De ouderen onder ons weten nog dat ooit-het is nu de fietsenstalling/winkel van dhr da Costa op MP, gewoon een tunnel onder het viaduct liep waardoor je van oost naar westperron kon. Dat is alweer voor 2000 vanwege alweer die zgn. ''sociale veiligheid'' afgesloten en inmiddels niet meer terug te brengen. Net zoals het ooit een geweldig prima idee was op Amstel metro+NS naast elkaar te laten stoppen-met nu de trieste omsjekgevolgen met die verd...de sjipkaart.
Ik moest laatst omrijden via Muiderpoort wegens onderhoud/storing op de reguliere route. Door het extra uit-/inchecken betaalde ik daar dus ook extra. Dus niet alleen extra reistijd, maar je mag er ook nog eens voor betalen.
Het problem is dat als je INsjekt net voor bvb 16.00 en OVERstapt na 16.00, er dan 2 apate tarieven worden aangerekend-hiervoor hangen dus (altijd steeds goed opletten!!) posters op MP met dat je moet bellen om teveel betaalde terug te krijgen-de belkosten natuurlijk niet.
Gelukkig hebben kinderen met een gratis NS Kids vrij abonnement geen last van dit soort kosten. Zij kunnen zonder saldo op de OV-Chipkaart gewoon in- en uitchecken. Kinderen kunnen hun kaart zelfs gebruiken als passagepas.
Subtiel gebracht, Michiel 🆒

Reageer