beantwoord

Waarom moet ik een papieren vertragingsformulier invullen?

• 24 maart 2015
  • 8 reacties
  • 227 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Mijn trein had vertraging. Ik heb geen persoonlijke OV-kaart maar een anonieme. Nu moet ik een papieren formulieren aanvragen, die ik een week later krijg en die moet ik dan invullen en weer opsturen. Waarom kan ik niet goed op internet een formuliertje invullen? Ik hoef niks mee te sturen, dus daar ligt het niet aan. Kan dit niet makkelijker?
icon

Beste antwoord door Stephan NS 25 maart 2015, 10:18

Hallo mork, je zou via Mijn NS je kaart kunnen koppelen en je kunnen aanmelden voor het inzien van de reisgegevens. Dan is het ook bij een anonieme kaart mogelijk om de reishistorie in te zien en een claim in te dienen voor Geld Terug Bij Vertraging.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Nee, dit kan niet makkelijker. U kiest ervoor om anoniem per trein te reizen, NS mag daarom uw reisgegevens niet koppelen aan uw persoonsgegevens. Daarom kunt u niet op internet een formuliertje invullen.
Natuurlijk kan dat, maar daarin investeren heeft voor NS geen enkel voordeel.
Nee, dit kan niet makkelijker. U kiest ervoor om anoniem per trein te reizen, NS mag daarom uw reisgegevens niet koppelen aan uw persoonsgegevens. Daarom kunt u niet op internet een formuliertje invullen.

Want als die persoonsgegevens op een papieren formulier worden ingevuld is het moeilijker om ze te koppelen dan wanneer dit online gebeurt?
Ik betwijfel of het niet mag, het is alleen niet op voorhand het geval.

Of die gegevens bij een GTBV-claim wel of niet aan het kaarnummer gekoppeld worden, hangt in elk geval niet af van de vorm waarin NS die gegevens binnenkrijgt. In beide gevallen kan men ervoor kiezen die gegevens wel of niet te koppelen.
@wsm Natuurlijk kan dat wel makkelijker, precies dezelfde gegevens die ik op een papieren formulier kan invullen kan ik net zo goed op internet invullen. Dat maakt voor de anonimiteit niet uit. Overigens is de anonimiteit ver te zoeken als de NS mijn naam, adres, telefoonnummer, geslacht, geboortedatum wil weten (!) voor het kunnen uitkeren van compensatie voor de opgelopen vertraging.

@Pe_pe Dat begrijp ik niet, het gaat toch niet om het voordeel voor de NS? Ik ben toch een klant, en een klant die wil je tevreden houden.
Nee het gaat NS om het voordeel voor NS, klanten genoeg.:D
@Pe_pe Dat begrijp ik niet, het gaat toch niet om het voordeel voor de NS? Ik heb toch een klant, en een klant die wil je tevreden houden.In feite is in het concessiestelsel de aanbestedende overheid de klant van NS en die toont zich weinig bereid om met de voeten te stemmen. De reiziger kan op de meeste trajecten redelijkerwijs niet voor een andere vervoerder kiezen. NS heeft daardoor weinig te winnen aan het tevreden stellen van reizigers.
Hallo mork, je zou via Mijn NS je kaart kunnen koppelen en je kunnen aanmelden voor het inzien van de reisgegevens. Dan is het ook bij een anonieme kaart mogelijk om de reishistorie in te zien en een claim in te dienen voor Geld Terug Bij Vertraging.

Reageer