Waarom wil de ns al mijn gegevens

• 12 juli 2015
  • 1 reactie
  • 144 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik vond het vroeger fijn om met de trein te reizen, maar merk dat ik de laatste tijd steeds bozer en gefrustreerder wordt van het treinreizen omdat ik u al mijn gegevens wil weten. Als ik al een kaartje heb gekocht wilt u ook mijn identiteitskaart zien. Wat is daar het nu van. Als ik mijn automatisch opladen wil stopzetten, wilt u eerst 1 cent van mijn bankrekening hebben. Waarom???? Ik wil alleen er van af dat u onrechtmatig geld van MIJN bankrekening haalt. 1 cent is niet veel maar het is wel mijn 1 cent en niet de uwe. Als ik met de trein reis heb ik niet de behoeft dat de NS al mijn gegevens weet. Ik wil gewoon van A naar B zonder dat u alles van mij weet. Ik wil niet extra betalen omdat ik anoniem wil blijven. Ik vind dat gewoon niet eerlijk. De trein is milieu vriendelijker maar door dat ik altijd zo ontzettend boos wordt van het trein reizen probeer ik het te vermijden.
Mijn stille protest is altijd dat ik boos naar de conducteurs kijk en uitleg aan mijn kinderen dat de NS graag onrechtmatig geld van mensen jat (dat is me helaas al iets te vaak overkomen). Waarom moet ik als ik een reis van 10 euro maak minstens 20 euro op mijn pasje hebben die dan ook meteen van mijn pas af gehaald wordt bij het inchecken?
Ik vind het jammer dat de NS zo slecht met privacy van zijn klanten omgaat. Ik heb het idee dat dit aggressie opwekt. Bij mij in ieder geval.

1 reactie

U heeft alleen uw zelf mee. Bij de gemeente bent u ook geregistreerd. Ik neem aan als u zelfs een zorgverzekering heeft afgesloten dat u ook geregistreerd staat. Iedereen moet zich wel eens waar identificeren. Zelfs de politie of de marechaussee kan om je legitimatiebewijs vragen. Hetzelfde is ook bij de NS. Zowel via conducteurs als Service & veiligheid kan er naar je identiteitsbewijs worden gevraagd. Wanneer je alcohol koopt kan de cassierre ook om je identiteitsbewijs vragen. Bij mij vragen ze dat weleens ook al ben ik in de 30. Dus daar ontkom je niet aan. Het is een formaliteit!

Reageer