beantwoord

Waarom wil de NS mijn bank rek. nummer weten

• 30 april 2015
  • 9 reacties
  • 757 Bekeken

Waarom moet ik bij de NS mijn bank rek. nummer invoeren als ik geld terug wil krijgen in het kader van de "geld terug bij vertraging" regeling. Kan de NS het geld niet gewoon storten op de rekeningnummer waar ze per machtinging het maandelijks abbonnement van van afhalen ?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 1 mei 2015, 10:25

Dat zijn mooie ideeën, ik zal ze noteren. Veel reizigers willen het geld echter terug op een rekening die niet bekend is bij ons, omdat ze geen abonnement of een zakelijk abonnement hebben. Dan is het rekeningnummer invoeren op dit moment de simpelste manier om verkeerde terugboekingen te voorkomen.
Bekijk origineel

9 reacties

Wat is exact het probleem? Het invoeren van je IBAN is toch een klusje van een paar seconden? Als de mogelijkheid niet wordt geboden om zelf een bankrekening toe te voegen, is het voor veel mensen ook niet goed. Bijvoorbeeld voor mensen van wie de werkgever het abonnement betaalt.
Wat ik me afvraag, is waarom vraag de NS gegevens die ze al heeft.
Waarom geen knop "stort terug op mij rekening"
Geen idee. Als je het de moeite waard vindt, kun je het wellicht als suggestie meegeven.
Reputatie 3
Badge
Wat ik me afvraag, is waarom vraag de NS gegevens die ze al heeft.
Waarom geen knop "stort terug op mij rekening"

Geen gek idee. Of "verreken met volgende factuur". Maar misschien wordt het dan weer onoverzichtelijk.
Reputatie 6
Badge +2
Waarom moet ik bij de NS mijn bank rek. nummer invoeren als ik geld terug wil krijgen in het kader van de "geld terug bij vertraging" regeling. Kan de NS het geld niet gewoon storten op de rekeningnummer waar ze per machtinging het maandelijks abbonnement van van afhalen ?
Dat heeft mij ook verbaasd.
Dat zijn mooie ideeën, ik zal ze noteren. Veel reizigers willen het geld echter terug op een rekening die niet bekend is bij ons, omdat ze geen abonnement of een zakelijk abonnement hebben. Dan is het rekeningnummer invoeren op dit moment de simpelste manier om verkeerde terugboekingen te voorkomen.
Reputatie 6
Badge +2
Informatie zou vooringevuld kunnen worden, met de mogelijkheid die per keer te wijzigen, op basis van het eventuele abonnement, maar ook op basis van wat bij de vorige GTBV-aanvraag voor dezelfde OV-chipkaart is opgegeven.
Ik geef ook niet aan dat de mogelijkheid om een rekening nummer in te voeren moet verdwijnen.
Alleen een knoop ¨verreken met volgende nota¨ zo gemakkelijk zijn.
Hoi Anton. Niet iedereen heeft een abonnement, en niet iedereen wil datzelfde rekeningnummer gebruiken. Ook kan het zijn dat een klant inmiddels een nieuw rekeningnummer heeft, en dit nog niet heeft doorgegeven (dat komt best vaak voor). Daarom vragen we alle klanten die GTbV indienen hun rekeningnummer te vermelden.

Reageer