beantwoord

Waarom zitten er prijsverschillen in het reizen van Venlo naar Roermond

  • 13 augustus 2015
  • 10 reacties
  • 464 Bekeken

Ik heb mij al vaker afgevraagd waarom er prijsverschillen in de reizen zitten. Gisteren betaalde ik het bedrag van 10,20 € van Venlo naar Roermond. Er was een storing en de mensen moesten er in Swalmen uitstappen. Er kwam vervangend vervoer (bus)om verder te reizen naar Roermond. Dat werd toch de volgende trein. Aangekomen op de eindbestemming Maastricht Randwijck heb ik uitgecheckt wat ook duidelijk te zien is in mijn NS app. Maar er wordt wel weer 10 afgeboekt van mijn ov kaart. met 40%korting. De losse kaartjes waren een stuk handiger en goedkoper
icon

Beste antwoord door Tochjo 13 augustus 2015, 17:20

Wat er had moeten gebeuren, is achtereenvolgens
[1] inchecken bij Veolia in Venlo
[2] uitchecken bij Veolia in Roermond
[3] inchecken bij NS in Roermond
[4] uitchecken bij NS in Maastricht Randwyck

Tussen Venlo en Roermond wordt de treindienst verzorgd door Veolia Transport. Om voor die reis te betalen, moet u inchecken en uitchecken bij Veolia. Deze heeft witte OV-chipkaartpalen op de perrons staan. Omdat zowel in Venlo als in Roermond ook treinen van NS stoppen, zijn er ook paaltjes van NS te vinden. Toch moet u niet bij NS inchecken als u bij Veolia gaat reizen. Om twee redenen niet: ten eerste hebt u dan bij controle geen geldig vervoerbewijs, en de controleurs van Veolia staan niet bekend om hun klantvriendelijkheid hierin. Ten tweede betaalt u te veel.

Als u voor Venlo-Roermond bij NS in- en uitcheckt, neemt NS aan dat u via 's-Hertogenbosch en Eindhoven gereisd hebt. Dat is een lange reis: 104 tariefeenheden, en daarvoor betaalt u met korting 10,20 euro. Als u bij Veolia in- en uitcheckt, betaalt u veel minder: slechts 2,98 euro.

U hebt op uw reis dus ingecheckt bij NS in Venlo, waar u bij Veolia hebt ingecheckt. Vervolgens hebt u uw kaart voor een paaltje van NS gehouden in Roermond. Omdat u al bij NS had ingecheckt, bent u daar toen uitgecheckt. U bent vervolgens zonder geldig vervoerbewijs naar Maastricht Randwyck gereisd. Omdat u niet was ingecheckt, heeft het paaltje u alsnog ingecheckt. Voor die reis hebt u niet uitgecheckt.

U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice van NS om in ieder geval de gemiste check-uit te corrigeren. Die kost u namelijk tien euro. Contact opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Het is niet duidelijk of u op uw reis uw kaart ook voor een kaartlezer van Veolia hebt gehouden. In Mijn NS ziet u alleen de transacties terug die u bij NS gedaan hebt. Als u ook een kaartlezer van Veolia hebt gebruikt, kan het zijn dat u ook bij Veolia nog een ontbrekende check-uit hebt die u nu tien euro kost. U kunt het beste contact opnemen met Veolia om dat na te gaan en eventueel recht te zetten. Dat kan telefonisch, op nummer 088 - 076 11 11 (dagelijks bereikbaar van 08.00 tot 23.00 uur)

En in het vervolg het vierstappenplan dat ik hierboven noemde, hanteren - tenzij u van Maastricht naar Maastricht Randwyck met Veolia reist, want dan wijzigt het stappenplan iets: u checkt dan niet uit bij NS in Maastricht Randwyck, maar in Maastricht. Vervolgens checkt u in Maastricht in bij Veolia en in Maastricht Randwyck weer uit bij Veolia.

Het is dus zaak goed op te letten met welke maatschappij u reist om verwarring en zelfs boetes te voorkomen 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hier gaat echt iets erg mis vermoed ik...
Als u het juist gedaan had, zou u in Venlo bij Veolia moeten inchecken, in Roermond bij Veolia uitchecken en bij NS inchecken en in Maastricht Randwyck weer uitchecken bij NS. Onafhankelijk van of u met een trein reist of met een bus die een trein vervangt.
Als ik dit zie denk ik dat u in Venlo ingecheckt heeft bij NS (ipv Veolia), in Roermond uitgecheckt bij NS, vervolgens zwart gereisd heeft en in Maastricht Randwyck weer ingecheckt heeft. Maar weet dat de reishistorie in mijn NS niet direct accuraat is, dat kan tot 48 uur duren.
Hoi Rooske,

Ik heb de afbeelding verwijderd, omdat je kaartnummer erop te zien was. Je kunt natuurlijk een nieuwe uploaden, met daarbij je kaartnummer weggehaald.

Ook ik denk dat er iets is misgegaan met het in- en uitchecken tijdens je reis. Waarschijnlijk is er wat verwarring ontstaan doordat je reis een andere wending aannam dan gepland. Controleer even of hetgeen Keuzereiziger zegt, klopt.
Badge +3
Wat er had moeten gebeuren, is achtereenvolgens
[1] inchecken bij Veolia in Venlo
[2] uitchecken bij Veolia in Roermond
[3] inchecken bij NS in Roermond
[4] uitchecken bij NS in Maastricht Randwyck

Tussen Venlo en Roermond wordt de treindienst verzorgd door Veolia Transport. Om voor die reis te betalen, moet u inchecken en uitchecken bij Veolia. Deze heeft witte OV-chipkaartpalen op de perrons staan. Omdat zowel in Venlo als in Roermond ook treinen van NS stoppen, zijn er ook paaltjes van NS te vinden. Toch moet u niet bij NS inchecken als u bij Veolia gaat reizen. Om twee redenen niet: ten eerste hebt u dan bij controle geen geldig vervoerbewijs, en de controleurs van Veolia staan niet bekend om hun klantvriendelijkheid hierin. Ten tweede betaalt u te veel.

Als u voor Venlo-Roermond bij NS in- en uitcheckt, neemt NS aan dat u via 's-Hertogenbosch en Eindhoven gereisd hebt. Dat is een lange reis: 104 tariefeenheden, en daarvoor betaalt u met korting 10,20 euro. Als u bij Veolia in- en uitcheckt, betaalt u veel minder: slechts 2,98 euro.

U hebt op uw reis dus ingecheckt bij NS in Venlo, waar u bij Veolia hebt ingecheckt. Vervolgens hebt u uw kaart voor een paaltje van NS gehouden in Roermond. Omdat u al bij NS had ingecheckt, bent u daar toen uitgecheckt. U bent vervolgens zonder geldig vervoerbewijs naar Maastricht Randwyck gereisd. Omdat u niet was ingecheckt, heeft het paaltje u alsnog ingecheckt. Voor die reis hebt u niet uitgecheckt.

U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice van NS om in ieder geval de gemiste check-uit te corrigeren. Die kost u namelijk tien euro. Contact opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Het is niet duidelijk of u op uw reis uw kaart ook voor een kaartlezer van Veolia hebt gehouden. In Mijn NS ziet u alleen de transacties terug die u bij NS gedaan hebt. Als u ook een kaartlezer van Veolia hebt gebruikt, kan het zijn dat u ook bij Veolia nog een ontbrekende check-uit hebt die u nu tien euro kost. U kunt het beste contact opnemen met Veolia om dat na te gaan en eventueel recht te zetten. Dat kan telefonisch, op nummer 088 - 076 11 11 (dagelijks bereikbaar van 08.00 tot 23.00 uur)

En in het vervolg het vierstappenplan dat ik hierboven noemde, hanteren - tenzij u van Maastricht naar Maastricht Randwyck met Veolia reist, want dan wijzigt het stappenplan iets: u checkt dan niet uit bij NS in Maastricht Randwyck, maar in Maastricht. Vervolgens checkt u in Maastricht in bij Veolia en in Maastricht Randwyck weer uit bij Veolia.

Het is dus zaak goed op te letten met welke maatschappij u reist om verwarring en zelfs boetes te voorkomen 🙂
Hoi Rooske,

Ik heb de afbeelding verwijderd, omdat je kaartnummer erop te zien was. Je kunt natuurlijk een nieuwe uploaden, met daarbij je kaartnummer weggehaald.
😃 Hallo ik heb het veranderd, Bedankt
Ook ik denk dat er iets is misgegaan met het in- en uitchecken tijdens je reis. Waarschijnlijk is er wat verwarring ontstaan doordat je reis een andere wending aannam dan gepland. Controleer even of hetgeen Keuzereiziger zegt, klopt.
Ik heb mij al vaker afgevraagd waarom er prijsverschillen in de reizen zitten. Gisteren betaalde ik het bedrag van 10,20 € van Venlo naar Roermond. Er was een storing en de mensen moesten er in Swalmen uitstappen. Er kwam vervangend vervoer (bus)om verder te reizen naar Roermond. Dat werd toch de volgende trein. Aangekomen op de eindbestemming Maastricht Randwijck heb ik uitgecheckt wat ook duidelijk te zien is in mijn NS app. Maar er wordt wel weer 10 afgeboekt van mijn ov kaart. met 40%korting. De losse kaartjes waren een stuk handiger en goedkoper
Wat er had moeten gebeuren, is achtereenvolgens
[1] inchecken bij Veolia in Venlo
[2] uitchecken bij Veolia in Roermond
[3] inchecken bij NS in Roermond
[4] uitchecken bij NS in Maastricht Randwyck

Tussen Venlo en Roermond wordt de treindienst verzorgd door Veolia Transport. Om voor die reis te betalen, moet u inchecken en uitchecken bij Veolia. Deze heeft witte OV-chipkaartpalen op de perrons staan. Omdat zowel in Venlo als in Roermond ook treinen van NS stoppen, zijn er ook paaltjes van NS te vinden. Toch moet u niet bij NS inchecken als u bij Veolia gaat reizen. Om twee redenen niet: ten eerste hebt u dan bij controle geen geldig vervoerbewijs, en de controleurs van Veolia staan niet bekend om hun klantvriendelijkheid hierin. Ten tweede betaalt u te veel.

Als u voor Venlo-Roermond bij NS in- en uitcheckt, neemt NS aan dat u via 's-Hertogenbosch en Eindhoven gereisd hebt. Dat is een lange reis: 104 tariefeenheden, en daarvoor betaalt u met korting 10,20 euro. Als u bij Veolia in- en uitcheckt, betaalt u veel minder: slechts 2,98 euro.

U hebt op uw reis dus ingecheckt bij NS in Venlo, waar u bij Veolia hebt ingecheckt. Vervolgens hebt u uw kaart voor een paaltje van NS gehouden in Roermond. Omdat u al bij NS had ingecheckt, bent u daar toen uitgecheckt. U bent vervolgens zonder geldig vervoerbewijs naar Maastricht Randwyck gereisd. Omdat u niet was ingecheckt, heeft het paaltje u alsnog ingecheckt. Voor die reis hebt u niet uitgecheckt.

U kunt het beste contact opnemen met de klantenservice van NS om in ieder geval de gemiste check-uit te corrigeren. Die kost u namelijk tien euro. Contact opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Het is niet duidelijk of u op uw reis uw kaart ook voor een kaartlezer van Veolia hebt gehouden. In Mijn NS ziet u alleen de transacties terug die u bij NS gedaan hebt. Als u ook een kaartlezer van Veolia hebt gebruikt, kan het zijn dat u ook bij Veolia nog een ontbrekende check-uit hebt die u nu tien euro kost. U kunt het beste contact opnemen met Veolia om dat na te gaan en eventueel recht te zetten. Dat kan telefonisch, op nummer 088 - 076 11 11 (dagelijks bereikbaar van 08.00 tot 23.00 uur)

En in het vervolg het vierstappenplan dat ik hierboven noemde, hanteren - tenzij u van Maastricht naar Maastricht Randwyck met Veolia reist, want dan wijzigt het stappenplan iets: u checkt dan niet uit bij NS in Maastricht Randwyck, maar in Maastricht. Vervolgens checkt u in Maastricht in bij Veolia en in Maastricht Randwyck weer uit bij Veolia.

Het is dus zaak goed op te letten met welke maatschappij u reist om verwarring en zelfs boetes te voorkomen :)

Ik had in Venlo ingecheckt
Er kwam in Swalmen een melding, Alle passagiers uitstappen er was een storing en deze zou terug gaan.
Er werd gemeld dat met een bus verder gereisd zou worden. dus wachten. Er kwamtoch een trein waar de passagiers weer konden instappen.
Vervolgens in Roermond Uitgecheckt Veolia daar zag ik al een bedrag staan van 10,20€ dus toen klopte het al niet.
Vervolgens ingecheckt bij NS naar Randwijck daar weer uitgecheckt.
En verwarring was er bij mij zeker pfffft het was al laat.
Dus thuis gekomen en op mijn NS gekeken zie ik ook nog eens staan dat er nog eens 10 € is afgeboekt.
Maar het gaat mij daarom dat ik zoveel moest betalen voor de reis Venlo Randwijck.:?
Ik zal daarom ook contact opnemen met Veolia zoals u vermeld.
Badge +3
U hebt in Venlo ingecheckt, maar bij NS. Dat was fout. U hebt van Venlo tot Roermond met Veolia gereisd, dus u had moeten inchecken bij Veolia. Het gedoe in Swalmen is niet belangrijk. Ook als de trein direct naar Roermond was gereden, had het om dezelfde bedragen gegaan.

Als u in Roermond wel uw kaart voor de kaartlezer van Veolia hebt gehouden, dan bent u vast op de hoogte van de verschillende vervoerders waarmee u reist. Dan vermoed ik dat uw enige fout is geweest de kaart in Venlo voor een kaartlezer van NS te houden in plaats van een kaartlezer van Veolia.

Ik heb in mijn vorige bericht toegelicht waarom u 10,20 euro en nog eens 10 euro hebt betaald: de 10,20 euro omdat u nu betaald hebt voor een reis via de veel langere route via Eindhoven, en de 10 euro omdat er nu een check-in staat in Maastricht Randwyck zonder check-uit. Uit het overzicht blijkt het niet, maar als u ook in Roermond hebt ingecheckt bij Veolia, heeft ook Veolia 10 euro ingehouden.

Was de informatie die ik in het vorige bericht gaf, duidelijk?
O jee
Nu zie ik het ook pffft haast, verwarring, enz :(
Ik moet beter opletten bij de poortjes.
Waren de losse kaartjes er nog maar dan gebeurde dit mij niet.
Bedankt voor de uitleg.
Reputatie 6
Badge +1
U kunt nog steeds losse kaartjes kopen, en ook e-tickets, maar wel alleen voor reizen vol tarief. Met een kortingsabonnement bent u verplicht in- en uit te checken. En een kaartje uit de automaat kost € 1,- extra vanwege de chip die erin zit.
Gelukkig Rooske heb je nu vrienden dichterbij gevonden en hoef je niet meer dat hele traject te rijden

Reageer