beantwoord

Wachten op mijn abbonement

• 26 november 2019
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

Op 21 oktober 2019 heb ik een abonnement afgesloten waar ik tot op de dag van vandaag nog op wacht, ik ben op 29 oktober langs gegaan bij de balie van NS in Utrecht, daar vertelden ze mij dat ik nog even geduld moest hebben en dat ik kaartjes kon voorschieten en deze later kan declareren. 

Omdat ik op 6 november nog steeds geen kaart had ontvangen ben ik bij de balie in Den Bosch langs gegaan. Daar heeft de medewerker gebeld met de klantenservice van OV-chipkaart. De medewerker van NS verzekerde mij dat de kaart uiterlijk 12 november bij mij zou binnen komen, nog heel even geduld dus.

Op 8 november kwam dan eindelijk de langverwachte pas binnen. Ik wilde met deze pas op 9 november gaan reizen maar helaas bleek de pas geblokkeerd. Bij de kaartautomaat kreeg ik een melding contact op te nemen met het nummer van de NS klantenservice. Helaas konden ze mij niet helpen bij deze klantenservice en werd ik doorverwezen naar de klantenservice van OV-chipkaart. Bij OV-chipkaart konden ze mij vertellen dat de kaart die ik op 8 november binnen had gekregen was geblokkeerd omdat er een nieuwe was aangevraagd(dit was gebeurd op 6 november tijdens mijn bezoek aan de balie).

Ik ben dus maar gaan wachten op 12 november( de uiterlijke datum die de mederwerker in Den Bosch had aangegeven).

Helaas zat mijn kaart niet bij de post op 12 november, ik besloot even geen actie te ondernemen gezien wat er eerder was voorgevallen.

Omdat er op 15 november nog geen kaart bij de post zat besloot ik om naar het hoofdkantoor in Utrecht te gaan en daar het probleem voor te leggen.

De medewerker ging het voor me uitzoeken en gaf aan dat er geen bestelling was geplaatst, ik had de kopie bij van mijn aanvraag en deze konden ze dan weer wel terug vinden. De medewerker van de NS heeft een nieuwe pas aangevraagd en deze zou uiterlijk 21 november binnen vallen.

Omdat ik inmiddels al voor bijna 900 euro aan kaartjes had voorgeschoten vroeg ik of er iets te regelen was dmv couponcodes zodat het bedrag van voorschieten niet nog verder op zou lopen. Coupon codes waren gelukkig geen probleem en werden via de mail opgestuurd om de tijd tot 21 november te overbruggen.

Op 18 november zat er een pas bij de post, maar helaas, deze was net als de eerste keer geblokkeerd, hopen en wachten op de volgende dan maar…

Helaas zat er op 21 november geen pas bij de post en ben ik gaan bellen met de klantenservice. Ik heb via deze weg wederom een couponcode kunnen krijgen.

Helaas vandaag, 26 november heb ik mijn pas nog niet binnen, inmiddels bel ik iedere dag om couponcodes aan te vragen(helaas ben ik dan iedere keer 20 minuten aan het bellen om het hele verhaal uit te leggen).

Omdat ik vandaag dus nog steeds geen kaart binnen heb(inmiddels is wel de 2e maand betaald) ben ik weer gaan bellen met NS klantenservice. Deze medewerker gaf aan dat hij voor de laatste keer een coupon wilde geven omdat dit niet de bedoeling is, hij adviseerde mij om mijn abonnement per direct op te zeggen en een nieuwe aan te vragen, deze zou dan volgens hem binnen 5 tot 7 werkdagen binnen komen, in afwachting van mijn nieuwe pas kon ik de kaartjes voorschieten.

Omdat ik het hier niet mee eens ben vroeg ik deze medewerker om zijn leidinggevende, dat vond de medewerker niet nodig want die zou mij hetzelfde antwoord hebben gegeven.. Heeft u verder nog vragen meneer?

NEE, ik ben er wel klaar mee!

Als er iemand is die mij eens van goed advies kan voorzien zou ik dat enorm waarderen, de frustratie zit hoog op dit moment!

Alvast dank!

icon

Beste antwoord door Maxime NS 26 november 2019, 20:38

Hallo Marc Bastiaansen, welkom op de NS Community. 

Wat ontzettend naar dat je al zó lang wacht op een werkende OV-chipkaart en dat de kaarten die je wel krijgt steeds al zijn geblokkeerd/vervangen. Ik begrijp heel goed dat je helemaal klaar bent met het wachten op de kaart. Onze klantenservice kan helaas het versturen van de kaarten niet inzien, omdat dit door een ander bedrijf wordt gedaan. Ik kan dus helaas niet voor je achterhalen wanneer de laatste kaart is gemaakt en wanneer je deze moet kunnen verwachten. Ik hoop natuurlijk heel snel. Als op 15 november de laatste kaart is besteld, dan is het gek dat je die nog niet hebt. Op Twitter of Facebook zou je in een privébericht je situatie kunnen voorleggen. Dat bespaart waarschijnlijk veel tijd met bellen en uitleggen, omdat het vanaf dan in ieder geval telkens door ons teruggelezen kan worden. 

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Marc Bastiaansen, welkom op de NS Community. 

Wat ontzettend naar dat je al zó lang wacht op een werkende OV-chipkaart en dat de kaarten die je wel krijgt steeds al zijn geblokkeerd/vervangen. Ik begrijp heel goed dat je helemaal klaar bent met het wachten op de kaart. Onze klantenservice kan helaas het versturen van de kaarten niet inzien, omdat dit door een ander bedrijf wordt gedaan. Ik kan dus helaas niet voor je achterhalen wanneer de laatste kaart is gemaakt en wanneer je deze moet kunnen verwachten. Ik hoop natuurlijk heel snel. Als op 15 november de laatste kaart is besteld, dan is het gek dat je die nog niet hebt. Op Twitter of Facebook zou je in een privébericht je situatie kunnen voorleggen. Dat bespaart waarschijnlijk veel tijd met bellen en uitleggen, omdat het vanaf dan in ieder geval telkens door ons teruggelezen kan worden. 

Reageer