beantwoord

wanneer komt mijn nieuwe ov kaart, is verlopen op 29-01-2021

• 2 februari 2021
  • 8 reacties
  • 173 Bekeken

Beste NS, mijn ov kaart is verlopen op 29-01-2021. Nummer is ###. In december 2020 heb ik op verzoek van NS al een nieuwe foto geupload maar nog niets ontvangen. Wat nu te doen? Met vriendelijke groet,  Gerard van Klooster (GHM)

icon

Beste antwoord door Denice NS 2 februari 2021, 10:49

Goedemorgen Gerard. Welkom bij de Community.

Vervelend dat je tot op heden geen kaart hebt ontvangen. Ik ben bang dat er dan wellicht iets mis is gegaan met de kaartvernieuwing. Indien je een betaald NS abonnement hebt hoor je automatisch een nieuwe kaart te ontvangen. Dit proces kan nu vanuit NS niet meer opgestart worden. Kortom, je dient zelf een nieuwe kaart aan te vragen.

Indien je een betaald NS abonnement hebt kan je de kosten van de nieuwe kaart terugvragen via onze Klantenservice. (Dit is niet van toepassing als je NS Flex zonder abonnement hebt)

Bekijk origineel

8 reacties

Goedemorgen Gerard. Welkom bij de Community.

Vervelend dat je tot op heden geen kaart hebt ontvangen. Ik ben bang dat er dan wellicht iets mis is gegaan met de kaartvernieuwing. Indien je een betaald NS abonnement hebt hoor je automatisch een nieuwe kaart te ontvangen. Dit proces kan nu vanuit NS niet meer opgestart worden. Kortom, je dient zelf een nieuwe kaart aan te vragen.

Indien je een betaald NS abonnement hebt kan je de kosten van de nieuwe kaart terugvragen via onze Klantenservice. (Dit is niet van toepassing als je NS Flex zonder abonnement hebt)

Beste Denice NS, bedankt voor je bericht. Ik heb NS Flex zonder abonnement en zou gratis een nieuwe kaart krijgen. Nu lees ik dat ik toch moet betalen! Wel raar allemaal. 

Gratis vervanging geldt alleen voor betaalde NS abonnementen. OV-fiets, Kids Vrij of NS Flex zonder abonnement vallen hier bijvoorbeeld niet onder.

Hi Gerardvk,

Met de kaartvernieuwing gaat het helaas wel vaker fout. Lees in onderstaand topic bijvoorbeeld het verhaal van iMark

Slotconclusie in dit topic is dat het uiteindelijk het handigst is om inderdaad zelf een nieuwe kaart via ov-chipkaart.nl aan te vragen 

Hi Pingpong, bedankt voor je goede advies. Nieuwe ov kaart besteld. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb in dat topic een paar suggesties gedaan hoe het proces verbeterd zou kunnen worden. Nooit meer wat van gehoord.

We hebben je suggestie wel kenbaar gemaakt binnen onze organisatie. Helaas is er (nog) niets mee gebeurd, maar wie weet zal dat ooit nog gebeuren. 

Badge +3

Gratis vervanging geldt alleen voor betaalde NS abonnementen. OV-fiets, Kids Vrij of NS Flex zonder abonnement vallen hier bijvoorbeeld niet onder.

Juist ja, maar als je geen recht hebt op gratis vervanging waarom vraagt NS dan om een nieuwe pasfoto?

Ben wel benieuwd wat er in de mails staat die je gekregen hebt over de foto, ik doe een gok…

Reageer