wat betekent 1000x excuses?

• 18 april 2018
  • 5 reacties
  • 158 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
ma 16 april een fietstocht uit Fietsactief Nr 2 2018 gepland vanuit Hoofddorp met OV-fiets. Instructie fietsautomaat geprint en op pad gegaan. OV-pas geeft geen toegang, gebeld> wachten, wachten, wat blijkt: er is bij OV intern iets fout gegaan met de koppeling van uw kaart. U treft geen blaam, alles staat wel op uw kaart. Op onze kosten ( tot €10 met aftrek van kosten OV-fiets kunt u een fiets, liefst met terugtraprem, elders huren; ik vertel u waar..) Er is een verhuurbedrijf op het Mercuriusplein direct re buiten het station. Na 10 min zoeken blijkt de man te verwijzen naar de plek van de automaat waar wij geen toegang hadden.. Terug gebeld: excuses> u kunt een fiets huren op eigen kosten op adres Raadhuisplein 5. Bedrijf is 7 dagen open en niet dicht op ma zoals ik opperde. Dit blijkt 20 minuten lopen. Geen verhuurbedrijf, in het gemeentehuis en het cultuurcentrum met adres Raadhuisplein kent men helemaal geen fietsverhuur. Plots herinnert iemand die vraag vaker gekregen te hebben: google geraadpleegd, er volgt een bandje in Engels. Iemand anders herinnert zich twee rode barrels op een achteraf parkeerplaats. Met drieën zoeken. En jawel: twee oude fietsen aangetroffen met bordje Rent-a-bike uwdeelfiets.nl met een dik slot. Voor de derde keer gebeld met 030-7515155. Of ik begrip wilde hebben voor de medewerkers! Dit was toch wel extra service. Ook meteen huiswerk opgekregen: of ik een dezer dagen naar station met een OV-fietsautomaat wilde gaan om mijn OV-pas te checken, want nu zou het wel moeten kloppen. Intern had men de fout gevonden. Na zoveel nepadvies zou ik dit niet durven. Wordt er meteen geld afgeschreven terwijl ik geen fiets nodig heb, maar moet checken of OV het nu wel geregeld heeft. Daarvoor kom je helemaal vanuit Eindhoven! Drie uur verder zijn we maar naar Haarlem gereisd om nog iets van de dag te maken. Fouten kunnen gemaakt worden, maar los dit dan anders op!!! Probeer een klant tegemoet te komen en kom niet met nepoplossingen, wees eerlijk. Wat is uw reactie??

5 reacties

Reputatie 7
Ik ga er vanuit dat de klantenservice mee heeft proberen te denken en een alternatief heeft geprobeerd te zoeken. Als ik even op google kijk, komen de locaties die de klantenservice doorgeeft ook als eerste te voorschijn.

De klantenservice is zeer zeker niet op alle stations bekend en zal ook via deze weg proberen te zoeken naar alternatieven voor u. Het is zeker niet moedwillig gebeurd en ik ga ervanuit dat het domweg pech is.
Reputatie 7
Badge
Uitgangspunt van klacht van TS is ook niet dat NS Klantenservice moedwillig onjuiste adviezen geeft, maar dat "klantenservice" niets meer dan een pratende google is. Vriendelijke inspanning maar geen bruikbaar, oplossend resultaat voor een gebrek van NS. Net als het "doorzetten" van een klacht doorgaans niets meer is dan een email versturen. Of er in de back office iets met de klacht of vraag wordt gedaan om het klantprobleem te verhelpen, blijft buiten beeld.
Welkom op het Serviceforum, janti.

Wat een ervaring zeg! Ontzettend jammer dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de OV-Fiets. 😞 Wat Slidestops aangeeft klopt. We zijn inderdaad niet met alle stations (en omgeving) even goed bekend. Ook wij maken in zo'n geval gebruik van bijvoorbeeld Google. In dit geval wel erg vervelend dat er op de locaties die de medewerker heeft doorgegeven uiteindelijk geen fietsverhuur (meer) bleek te zitten. Wat je kaart en het OV-Fiets abonnement betreft kan ik me voorstellen je wat huiverig bent geworden dit te controleren in verband met kosten achteraf. Op de kaartautomaat op het station kan je zien welke producten er op je OV-chipkaart staan. Daar worden uiteraard geen kosten voor gerekend. Hopelijk heb je uiteindelijk in Haarlem toch nog een leuke dag gehad!
Beste Denice, bedankt voor je snelle reactie: u proeft dat de teleurstelling groot wat. Domme pech zeker, maar ook nog drie keer achter elkaar. Het checken op de kaartautomaat had / heeft geen zin, omdat alles correct op de kaart staat. Dat was vooraf al zo. Het probleem zat hem hem er juist in dat intern bij OV twee verschillende systemen werkzaam zijn die elk verschillende informatie te zien gaven. (Volgens de medewerker in het eerste gesprek.)
ik begrijp dat men via Google naar een oplossing zoekt. Prima, vragen waar je op dat moment staat en verwijzen naar dezelfde locatie is niet zo handig. Blijf mijn reserves wel houden voor wat betreft de fietsautomaat op onbemande stations. Daar ben ik nog niet van genezen.
Dat is begrijpelijk janti. Als ik heb goed begrijp staat volgens mijn collega die je hebt gesproken alles intern nu ook correct. Hopelijk gaat dit de volgende keer gewoon goed en kunnen jullie gewoon gebruik maken van de OV-Fietsen.

Reageer