beantwoord

Wat betekent "binnen 35 minuten"?

• 15 juli 2020
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Reputatie 3

Wanneer je “binnen 35 minuten” na het uitchecken weer incheckt, telt dit als overstap. Wat een overstap inhoudt is mij duidelijk, maar ik vraag me af waar de grens precies ligt. 

Concreet: als ik om 16:00 uitcheck, dan geldt inchecken om 16:34 duidelijk nog als overstap en om 16:36 duidelijk niet meer. Maar telt om 16:35 inchecken wel nog of niet meer als overstap? (En de precieze seconden doen er dan niet toe, toch?) :slight_smile:

icon

Beste antwoord door Laura NS 15 juli 2020, 17:44

Ik heb het antwoord inmiddels. Hoe ik het hierboven beschreef is correct. Mijn collega wist mij zelfs aan te geven 2 seconden te laat te zijn en hierdoor het 'overstappen’ miste.

Bekijk origineel

4 reacties

Logica vertelt mij dat je bij 34 minuten en 59 seconden nog kan inchecken voor de overstap, maar 35 minuten en 0 seconden is niet meer 'binnen’ de 35 minuten. Maar ik vraag het even voor de zekerheid uit! 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb altijd begrepen dat de precieze seconden er wel toe doen maar dat het bij het overstappen naar een andere vervoerder wel eens misgaat omdat de klokken van de verschillende systemen niet altijd gelijklopen.

We hebben hier wel eens een voorbeeld gezien van iemand met een overstap die tariefmatig niet gehonoreerd werd omdat zijn incheck bij NS vroeger was dan de uitcheck bij de andere vervoerder. Hij was daardoor duurder uit omdat het als losse ritten werden gezien.

Ik heb het antwoord inmiddels. Hoe ik het hierboven beschreef is correct. Mijn collega wist mij zelfs aan te geven 2 seconden te laat te zijn en hierdoor het 'overstappen’ miste.

Reputatie 3

Dat was snel, bedankt! Ruim binnen de 35 minuten zelfs! :wink:  Als je weet dat de seconden er wel toe doen, ligt het antwoord inderdaad voor de hand. Omdat die echter nooit getoond worden (niet op het poortje en niet in de reishistorie), ben ik er dus altijd ten onrechte van uitgegaan dat dat niet zo was.

Reageer