Dus ik stel mijn vragen hier maar eens:
- Worden particuliere reisgegevens gedeeld met anderen anders dan de reiziger?
- Gebruikt de NS reisgegevens voor het onderzoeken van 'reiziger-stromen'?
- Wie is de eigenaar van de reisgegevens? De NS of de reiziger?
- Dient de NS toestemming te vragen voor het verkrijgen van reisgegevens op naam van een reiziger?
En in zijn algemeenheid;
- Kan de conducteur mij beboeten wanneer ik met mijn Altijd Vrij abonnement niet ben ingecheckt?
- Hoeveel bedraagt die boete en hoe kan ik dan tegen deze boete in beroep gaan?
- Wat is het 'correctie-tarief' en hoe werkt dit ten opzichte van niet uitchecken met een 'Altijd Vrij' abonnement.
Ik hoor het allemaal graag.
Beste antwoord door Thijs NS
Beste TooClose,
Veel antwoorden zijn al gegeven in dit topic. We delen inderdaad reisgegevens niet met andere partijen, tenzij het gaat om een gerechtvaardigd verzoek van Politie of FIOD, zoals ook hier te lezen is. Verder worden reistransacties bewaard door TLS (het bedrijf achter de OV-chipkaart) en daarna beschikbaar gesteld aan de vervoerder, in dit geval NS. Uiteraard heeft de reiziger zelf altijd recht op inzage van de reisgegevens.
Bekijk origineel
Veel antwoorden zijn al gegeven in dit topic. We delen inderdaad reisgegevens niet met andere partijen, tenzij het gaat om een gerechtvaardigd verzoek van Politie of FIOD, zoals ook hier te lezen is. Verder worden reistransacties bewaard door TLS (het bedrijf achter de OV-chipkaart) en daarna beschikbaar gesteld aan de vervoerder, in dit geval NS. Uiteraard heeft de reiziger zelf altijd recht op inzage van de reisgegevens.