Ik heb een nieuwe OV Chipkaart ontvangen. Kan ik deze kaart direct gebruiken? Wat gebeurt er nu met het saldo op van mijn oude OV Chipkaart waarop het saldo automatisch wordt opgeladen?
U moet eerst automatisch opladen uitzetten (bij veel gestelde vragen).
Daarna kunt u online uw saldo terugvragen op www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen. Dit kan ook bij een loket.
Uw nieuwe OV chipkaart kunt u direct gebruiken. Heeft u een abonnement, neem dan contact op met uw vervoersbedrijf of het abonnement overgezet is.
Hallo mijlhr en welkom bij de NS Community,
Bedankt voor het gegeven antwoord, Seinhuis. Mocht je een duplicaat hebben aangevraagd dan worden abonnementen automatisch overgezet.
Zo te lezen gaat het om een kaartvernieuwing (en ja, de nieuwe kaart kan je direct gebruiken).
Voor het saldo van de oude kaart hoef je niets te doen want dat krijg je na de einddatum automatisch teruggestort, daar krijg je ook nog een mail over.
Wil je het eerder terug, dan via een balie (automatisch saldo laden eerst stoppen) of de kaart blokkeren via ov-chipkaart.
Die mail krijg je overigens pas een week na de einddatum leert mijn praktijkervaring met een vervangen kaart. Maargoed, er staat dan wel in dat het saldo binnen een week wordt teruggestort en dat gebeurde in de praktijk nog op dezelfde dag als de mail.
Als je een nieuwe kaart hebt ontvangen vanwege bijna verlopen van de huidige kaart, kun je die kaart nog wel tot de verloopdatum gebuiken en het saldo zoveel mogelijk opmaken, dan wel even automatisch opladen uitschaken om te voorkomen dat het saldo weer automatisch wordt opgeladen. Je kunt er zelfs nog 4 euro mee de min in.
Allen hartelijk dank voor de antwoorden. Daar kan ik wel wat mee. Het gaat inderdaad om een nieuwe kaart die ik kreeg ivm het verlopen van mijn huidige kaart.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.