Skip to main content

Afbeelding trein

 

 

Beste heer 

 

Op 31 januari 2025 is er met de kaart **** **** **** 9296 van ----- een treinreis gemaakt zonder geldig reisrecht. Tijdens de reis is geconstateerd dat er geen geldig vervoerbewijs aanwezig was. In zo’n situatie zijn wij verplicht een boete in de vorm van een correctietarief van € 50,00 in rekening te brengen. Dit bedrag wordt opgenomen op uw volgende factuur. We begrijpen dat dit vervelend is en willen u eraan herinneren hoe belangrijk het is om bij elke treinreis goed in te checken. Zo voorkomt u extra kosten.

Moderator edit: Removal of personal data.

This is a mail that you've gotten a correction on your coming invoice. Contact the customer service for further help with this.


You probably checked in with the wrong company (NS/Arriva/Blauwnet/RRReis).


You probably checked in with the wrong company (NS/Arriva/Blauwnet/RRReis).

 

…...or did not check in at all. It is hard to know.

Not everybody realizes, but checking in gives you a valid ticket. Checking out means that you pay the right amount. Without checking in nothing can be calculated. Without checking out, the right amount cannot be calculated.

Without checking in at the right train provider is also Fare evasion. That is one of the possibilities why you got a fine.


Reageer