beantwoord

Wat kan ik doen als ik een keuze dag ophalen wil bij een andere vervoerdersautomaat.???

• 16 juni 2014
  • 6 reacties
  • 378 Bekeken

Ik wilde een dagje winkelen in Eindhoven , ik moet eerst met de trein van Arriva naar ns in Arnhem .Nu kan ik mijn keuze dag daar niet ophalen via de automaat van Arriva ... Hoe kan ik dan reizen met mijn keuze dag??? Ik moest een kaartje KOPEN om te reizen terwijl ik een keuze dag had.
icon

Beste antwoord door Thom 17 juni 2014, 00:27

Het ophalen van de Keuzedag bij een Arriva automaat gaat als volgt:

Kies voor ‘gebruik eigen OV-chipkaart’.

Let wel: wat nu komt, is bij Arriva iets anders dan bij NS:

Kies de optie: ‘ophalen bestelling’.

Kies uw keuze dag uit het rijtje met Keuzedagen. U kiest de door u gewenste dag/datum en drukt op de *ja* knop. Daarna moet u bij de andere keuzedagen *nee* selecteren.

Bevestig uw keuze.

U moet daarna ook de ovchipkaart voor de lezer houden.

Uw Keuzedag is nu op uw OV-chipkaart geplaatst. Wanneer u nu incheckt op uw Keuzedag, kunt u ermee gaan reizen. In- en uitchecken bij Arriva is wel nodig, zo ook bij NS.

Belangrijk om te weten:

Er kunnen 2 Keuzedagen vermeld staan op het scherm. De Keuzedag die het hele jaar onbeperkt geldig is en eentje die de eerstkomende 2 maanden geldig is. U kunt kiezen welke u op uw kaart wilt plaatsen.

Pas voorafgaand aan uw reis met een Keuzedag selecteert u de door u gewenste Keuzedag. Want de eerstvolgende keer dat u incheckt, reist u automatisch met deze Keuzedag.

Indien u een Keuzedag heeft opgehaald of nadat de geldigheid van een Keuzedag verstreken is, staat deze niet meer op het scherm.

Eén dag voordat de geldigheidsperiode van een Keuzedag ingaat, wordt er een nieuwe Keuzedag voor u klaargezet en kunt u deze ophalen bij het kaartautomaat.

De keuzedag is geldig voor Arriva en de andere binnenlandse treinvervoerders, behalve voor Thalys.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het ophalen van de Keuzedag bij een Arriva automaat gaat als volgt:

Kies uw keuze dag uit het rijtje met Keuzedagen. U kiest de door u gewenste dag/datum en drukt op de *ja* knop. Daarna moet u bij de andere keuzedagen *nee* selecteren.

Bevestig uw keuze.

Uw Keuzedag is nu op uw OV-chipkaart geplaatst. Wanneer u nu incheckt op uw Keuzedag, kunt u ermee gaan reizen. In- en uitchecken bij Arriva is wel nodig, zo ook bij NS.

Belangrijk om te weten:

Er kunnen 2 Keuzedagen vermeld staan op het scherm. De Keuzedag die het hele jaar onbeperkt geldig is en eentje die de eerstkomende 2 maanden geldig is. U kunt kiezen welke u op uw kaart wilt plaatsen.
Pas voorafgaand aan uw reis met een Keuzedag selecteert u de door u gewenste Keuzedag. Want de eerstvolgende keer dat u incheckt, reist u automatisch met deze Keuzedag.
Indien u een Keuzedag heeft opgehaald of nadat de geldigheid van een Keuzedag verstreken is, staat deze niet meer op het scherm.

Eén dag voordat de geldigheidsperiode van een Keuzedag ingaat, wordt er een nieuwe Keuzedag voor u klaargezet en kunt u deze ophalen bij het kaartautomaat.

De keuzedag is geldig voor Arriva en de andere binnenlandse treinvervoerders, behalve voor Thalys.

Ik heb gisteren een keuzendag op willen halen bij de automaat op station van Arriva maar kreeg het er niet op. Het ophalen van de Keuzedag bij een Arriva automaat gaat als volgt:

Bevestig uw keuze.

Belangrijk om te weten:

Reputatie 7
Badge +4
Heb je het ook bij een NS kaartautomaat geprobeerd?
Ik stap op bij Arriva. Moet ik eerst een kaartje kopen om naar NS gegaan in Arnhem om daar mijn keuzendag te activeren?
Badge
Dag Charlina, bij een Arriva automaat kan je de keuzedagen wel activeren. En anders kun je ook bij andere ophaalpunten je keuzedag activeren. Ophaalpunten bij bijvoorbeeld AH, Primera, Bruna enz. Maar bij de ophaalpunten worden alle keuzedagen opgehaald die op dat moment geldig zijn. Dus ook keuzedag 1. Wil je dit niet, dan dien je de keuzedag te activeren bij een NS station.
Dat is dus het hele euvel. het word zo moeilijk gemaakt dat je een voordeel uren kaart heb( let wel de papieren kaartjes waren veel makkelijker) met 7 keuzedagen die je dan alleen het beste bij een ns automaat kan activeren?Kan ik dan niet .... Eerst met de trein naar een ns automaat reizen?( bij Arriva lukte het niet) dan daar mijn keuze dag ophaal? Zou Arriva dat pikken dat ik een stukje zwart rij? Tot eerste beste station waar wel zo,n automaat staat en ik dan mijn kaart ophaal? Hellep ik weet het echt niet meer

Reageer