beantwoord

Wat moet je nog op je persoonlijke OV-chipkaart zetten voor meereiskorting?

• 24 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 539 Bekeken

Laatst ging ik met mijn zus (zij heeft het studenten ov) ergens heen met NS. Daarom zette ik samenreiskorting op mijn kaart, maar met inchecken ging er iets mis. Dus een medewerker van NS hielp mij en zei iets van dat ik nóg een soort abonnement erop moest zetten voordat ik de samenreiskorting erop kon zetten. Het was iets van: een abonnement met losse kaartjes ofzoiets? Ik snap dus niet wat ik er nog op moet zetten. Heeft iemand hier een oplossing voor, want aankomende week ga ik weer reizen met NS....?!
icon

Beste antwoord door Tochjo 24 augustus 2014, 20:30

De eerste keer dat u een OV-chipkaart gebruikt om met NS te reizen, moet het product Reizen op saldo op de kaart geladen worden. Als de medewerker van NS u hierbij geholpen heeft, verwacht ik dat u hier de volgende keer geen problemen meer mee hebt. Dan hoeft u alleen nog Samenreiskorting op de kaart te laden, zoals op deze pagina beschreven. En voldoende saldo natuurlijk 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
De eerste keer dat u een OV-chipkaart gebruikt om met NS te reizen, moet het product Reizen op saldo op de kaart geladen worden. Als de medewerker van NS u hierbij geholpen heeft, verwacht ik dat u hier de volgende keer geen problemen meer mee hebt. Dan hoeft u alleen nog Samenreiskorting op de kaart te laden, zoals op deze pagina beschreven. En voldoende saldo natuurlijk 🙂
De eerste keer dat u een OV-chipkaart gebruikt om met NS te reizen, moet het product Reizen op saldo op de kaart geladen worden. Als de medewerker van NS u hierbij geholpen heeft, verwacht ik dat u hier de volgende keer geen problemen meer mee hebt. Dan hoeft u alleen nog Samenreiskorting op de kaart te laden, zoals op deze pagina beschreven. En voldoende saldo natuurlijk :)

Bedankt! En hoe zet ik Reizen op saldo erop, kan dit gewoon bij de NS automaat op het station?
Badge +3
Dat kan inderdaad bij een kaartautomaat. Als u uw OV-chipkaart bij een kaartautomaat houdt, kiest u voor Laden overige producten en dan voor Reizen op saldo zonder NS-abonnement. Als u bij een kaartautomaat saldo op uw OV-chipkaart laadt, wordt Reizen op saldo automatisch geactiveerd.

Deze handelingen hoeft u maar één keer te verrichten. Als u de vorige keer na hulp van de NS-medewerker gewoon met uw kaart hebt kunnen reizen bij NS, dan staat Reizen op saldo al op uw kaart. U hoeft dan alleen nog Samenreiskorting te laden.
Dat kan inderdaad bij een kaartautomaat. Als u uw OV-chipkaart bij een kaartautomaat houdt, kiest u voor Laden overige producten en dan voor Reizen op saldo zonder NS-abonnement. Als u bij een kaartautomaat saldo op uw OV-chipkaart laadt, wordt Reizen op saldo automatisch geactiveerd.

Deze handelingen hoeft u maar één keer te verrichten. Als u de vorige keer na hulp van de NS-medewerker gewoon met uw kaart hebt kunnen reizen bij NS, dan staat Reizen op saldo al op uw kaart. U hoeft dan alleen nog Samenreiskorting te laden.

Het is me helemaal duidelijk, hartstikke bedankt voor uw hulp!!!!
Hallo Dianvandegoor, Tochjo heeft al een duidelijke uitleg gegeven. Op de website zijn hier ook demofilmpjes over die je kunt bekijken. Als je Reizen op Saldo op je OV-chipkaart hebt staan moet je daarna gewoon Samenreiskorting op je OV-chipkaart kunnen laden. Groet, Marjan

Reageer