beantwoord

Wat stond daar nou eigenlijk?

• 5 december 2019
  • 10 reacties
  • 182 Bekeken

Reputatie 4

Normaal als ik uitcheck zie ik een zwart scherm met in witte letters o.a. mijn nieuwe saldo. Nu kleurde het glas geel met zwarte letters met het woordje "geen” en nog meer. Ik nam niet  de tijd om de hele tekst te lezen. Het poortje ging gewoon open en er waren nog meer mensen achter mij die daar ook snel doorheen willen. Toch ben ik nieuwsgierig. Wat stond daar nou eigenlijk? Het nieuwe saldo is normaal.

icon

Beste antwoord door Thom 5 december 2019, 23:03

Het is een waarschuwing, denkbaar is iets van geen genoeg saldo. Het poortje had in dat geval niet open moeten gaan en waarschijnlijk was die nog niet gesloten vanwege de reiziger voor u. 

Kijkt u eens op een automaat of u op moet laden. U heeft nu mogelijk geen geldige uitcheck.

Ik zou het even in de reishistorie nagaan, dat weet u het zeker.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is een waarschuwing, denkbaar is iets van geen genoeg saldo. Het poortje had in dat geval niet open moeten gaan en waarschijnlijk was die nog niet gesloten vanwege de reiziger voor u. 

Kijkt u eens op een automaat of u op moet laden. U heeft nu mogelijk geen geldige uitcheck.

Ik zou het even in de reishistorie nagaan, dat weet u het zeker.

Reputatie 4

Er staat nog 54 Euro op. Dus met het saldo is niets mis. Voor mij liep niemand. Dus dat is het ook niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat het inchecken niet goed is gegaan, maar dat ging volgens mij ook normaal en het nieuwe saldo klopt met de normale reiskosten.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb even gekeken maar ik heb ook geen lijstje van mogelijke waarschuwingen, wie weet is er iemand die die wel heeft. Bij geel is er iets mis.

Reputatie 7
Badge

Het enige wat ik me kan bedenken is “Geen Toegang” of “Geen Doorgang”, maar dan zou het poortje niet open gegaan moeten zijn en was er bovendien een rood kruis zichtbaar geweest.

Ging het poortje wel de goeie kant (van je af) open?

Reputatie 4

Het poortje ging normaal open. Met de bekende normale groene pijl. De tekst was ook veel langer. Een stuk of 10 woorden. 

Reputatie 7
Badge +3

“Geen toegang” zou met rode scherm achtergrond zijn en volgens mij alleen wanneer je het station in wil. Dan zou de andere kant, dus waar je normaal uitcheckt, met gele achtergrond aangeven “Verlaat direct het station”. 

Hier staan de diverse teksten die de poortjes kunnen laten zien:

https://docplayer.nl/20220164-Welkom-bij-oefenen-met-de-poorten-en-paaltjes.html

Ik kan daar zo niet terug vinden wat jij dan gezien zou kunnen hebben.

Reputatie 5

Kan mogelijk ook nog waarschuwing zijn dat je kaart binnen korte tijd verloopt, maar dan moet je dat dus wel vrijwel elke keer zien, tenminste bij NS.

of het is ´U bent al uitgecheckt´ wat gezien je beschrijving dus niet erg voor de hand ligt.

Of net dat poortje/schermpje was defekt, de laatste tijd komen op dit forum wel heel veel meldingen van defekten door.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb eerlijk gezegd nooit gehoord of gezien dat een poortje in het scherm een waarschuwing geeft dat een kaart binnenkort verloopt. En zelf heb ik tot 2 weken voor het verlopen van mijn kaart er dagelijks mee gereisd.

Anders moet je morgen of wanneer je weer reist opletten of het dan weer verschijnt, met misschien je camera in de aanslag om het vast te leggen.

Reputatie 4

Er begint me opeens iets te dagen. Eerder op de dag hoorde ik bij het uitstappen uit een streekbus ,geen piepje, dus heb ik het nog een keer gedaan. Misschien was het de eerste keer wel goed en heb ik dus weer ingecheckt. Op de terugweg zou ik dan bij het instappen hebben uitgecheckt en bij het uitstappen weer ingecheckt (ik kijk eigenlijk nooit naar de displays wat er op staat). En daarna bij NS gewoon in- en uitgecheckt. Het saldo dat ik na een laatste metrorit constateerde was eigenlijk hoger dan ik mocht verwachten, waarschijnlijk omdat ik de 2e streekbusrit eigenlijk zwart heb gereden. Misschien heeft dat de kosten van het niet-uitchecken wel (over)gecompenseerd.  

Reputatie 7
Badge +4

Als het in het oosten daagt maar het licht nog niet overal schijnt, kan het nalopen van de transacties op de site van ov-chipkaart nuttig zijn. Dit verschaft vrijwel altijd de nodige helderheid, zoals ik hierboven ook al aangaf. Wat gedachtenloos een foutje maken kan nu eenmaal.

Reageer