Skip to main content
beantwoord

weekendvrij abonnement

• May 10, 2025
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

Mijn persoonlijke OV-chipkaart heeft sinds 12 april een weekendvrij abonnement. Op 3 mei heb ik daarbovenop een 1e klas upgrade voor een maand toegevoegd, wat volgens de voorwaarden €10 extra per maand zou moeten kosten.

Toch zie ik dat er bij elke reis nog steeds hoge extra bedragen worden afgeschreven. Waarom gebeurt dit? Wat is dan het nut van mijn weekendvrij abonnement als ik toch steeds moet betalen?

Kunt u mij alstublieft uitleggen waarom dit gebeurt en hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bij voorbaat dank.

. Op 3 mei heb ik daarbovenop een 1e klas upgrade voor een maand toegevoegd, wat volgens de voorwaarden €10 extra per maand zou moeten kosten.

Toch zie ik dat er bij elke reis nog steeds hoge extra bedragen worden afgeschreven. Waarom gebeurt dit? Wat is dan het nut van mijn weekendvrij abonnement als ik toch steeds moet betalen?

Kunt u mij alstublieft uitleggen waarom dit gebeurt en hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bij voorbaat dank.

Moderator edit: Verwijdering persoonlijke gegevens

Beste antwoord door MoDe

Als je hoge bedragen ziet, dan heb je geen upgrade genomen door het abonnement weekend vrij te wijzigen naar weekend vrij 1e klas, maar het schuifje van 2 naar 1 gezet. Dat verzetten van dat schuifje kost geen €10 per maand, maar het verschil tussen 2e en 1e klas per reis.

Als je voor het eerst flex hebt, dan kun je een abonnement niet zelf wijzigen.

2 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • May 10, 2025

Als je hoge bedragen ziet, dan heb je geen upgrade genomen door het abonnement weekend vrij te wijzigen naar weekend vrij 1e klas, maar het schuifje van 2 naar 1 gezet. Dat verzetten van dat schuifje kost geen €10 per maand, maar het verschil tussen 2e en 1e klas per reis.

Als je voor het eerst flex hebt, dan kun je een abonnement niet zelf wijzigen.

• Reisleider**
  • May 11, 2025

.