beantwoord

Wel het station in, maar niet reizen

• 14 januari 2015
  • 26 reacties
  • 2060 Bekeken

Toon eerste bericht

26 reacties

Reputatie 3
Badge
Nu dit onderwerp toch weer wordt opgerakeld, kom ik nog even terug op een opmerking van Theofiel:

Ik denk dat het eigenlijk helemaal niet zo lekker werkt bij de Jaartrajectkaart. Volgens mij zijn de poortjes op station X niet in staat om te bepalen of u voldoet aan een van de onderstaande voorwaarden:
1. Uw Jaartrajectkaart biedt u gratis reizen van of naar station X.
2. U hebt een reis op uw jaartrajectkaart geladen waarbij station X op de route ligt.

Voor zover ik weet checken de poortjes inderdaad niet of er op een chipkaart een product staat dat je reisrecht geeft van of naar het betreffende station. Stel ik stap in Den Haag Centraal in zonder in te checken (daar staan geen poortjes) en ik wil in Leiden Centraal door het poortje, dan krijg ik toch gewoon een uitcheck zonder incheck aan mijn broek, wordt het bijbehorende bedrag in rekening gebracht, maar gaat het poortje in beginsel wel open? Uiteraard tenzij ik onvoldoende saldo heb en niet op rekening reis, maar dan moet ik mijn kaart opwaarderen bij zo'n speciaal apparaat dat daarvoor in het afgesloten gebied staat, en dan kan ik alsnog door het poortje.

Anders zou je mooi gevangen zitten, want je kunt niet op een legale manier alsnog inchecken...

Maar ik moet toegeven: ik heb het nog nooit geprobeerd. Veel te bang dat ik inderdaad opgesloten raak 😉.

Reageer