beantwoord

Wensen/vragen procedure vervanging verlopen OV-chipkaart

• 7 februari 2015
  • 5 reacties
  • 706 Bekeken

Ik zie op ov-chipkaart.nl dat de NS mijn voordeelurenabonnement van mijn NS ov-chipkaart geldig tot 24-03-2015 verwijderd heeft op 04-02-2015, terwijl ik pas op 06-02-2015 een nieuwe kaart in mijn brievenbus vond, met bovendien een oude pasfoto, die ik niet heb kunnen vernieuwen.
Vraag/wens 1. Ik heb de indruk, dat de kaart waarop ik lees "geldig tot 24-03-2015" sinds 04-02-2015 niet meer met korting heb kunnen reizen, en ik een verzoek om restitutie had moeten indienen als ik dat wel had gedaan. Klopt dat? Als dat klopt, dan wil ik dat de NS dat verbetert en door zich bijvoorbeeld te houden aan de tekst "geldig tot 24-03-2015".
Vraag/wens 2. Ik wil dat de NS mij de mogelijkheid geeft de foto te vervangen. cq Hoe oud wenst de NS de foto laten worden?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 16 maart 2015, 13:06

Ik zie op ov-chipkaart.nl dat de NS mijn voordeelurenabonnement van mijn NS ov-chipkaart geldig tot 24-03-2015 verwijderd heeft op 04-02-2015, terwijl ik pas op 06-02-2015 een nieuwe kaart in mijn brievenbus vond, met bovendien een oude pasfoto, die ik niet heb kunnen vernieuwen.
Vraag/wens 1. Ik heb de indruk, dat de kaart waarop ik lees "geldig tot 24-03-2015" sinds 04-02-2015 niet meer met korting heb kunnen reizen, en ik een verzoek om restitutie had moeten indienen als ik dat wel had gedaan. Klopt dat? Als dat klopt, dan wil ik dat de NS dat verbetert en door zich bijvoorbeeld te houden aan de tekst "geldig tot 24-03-2015".
Vraag/wens 2. Ik wil dat de NS mij de mogelijkheid geeft de foto te vervangen. cq Hoe oud wenst de NS de foto laten worden?

Excuses Ed, ik zie dat je nooit een antwoord hebt gekregen vanuit NS. Normaal gesproken wordt je abonnement niet verwijderd van je kaart, maar heb je bij het ontvangen van een nieuwe kaart een tijdje twee geldige kaarten. Als dit toch is gebeurt en je hierdoor korting bent misgelopen storten we dat natuurlijk terug. Ik ontvang dan graag een privébericht, dan lossen we dat op.

Je vraag voor een nieuwe foto kun je neerleggen bij de klantenservice OV-chipkaart. Die instantie produceert de OV-chipkaarten.
Bekijk origineel

5 reacties

Dat laatste gaat je niet lukken, al zal NS hoog en laag beweren dat het wel kan

https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/nieuwe-foto-uploaden-9078

Er zijn namelijk de volgende mogelijkheden

1Je krijgt een nieuwe kaart van TLS met de oude foto
2 Je krijgt geen nieuwe kaart van TLS, maar TLS zal vragen om een nieuwe foto
3 Je krijgt geen nieuwe kaart van TLS omdat ze het vergeten zijn, dan moet je zelf een nieuwe kaart aanvragen, maar opnieuw met oude foto.

Je kan dus zelf niet een nieuwe foto op een nieuwe OV chipkaart krijgen.
Tsssssss... Kafkaiaans!
En het gekke is dat NS daarna nooit meer reageert als meerdere mensen uitleggen dat het antwoord van NS het probleem niet oplost.

Excuses Ed, ik zie dat je nooit een antwoord hebt gekregen vanuit NS. Normaal gesproken wordt je abonnement niet verwijderd van je kaart, maar heb je bij het ontvangen van een nieuwe kaart een tijdje twee geldige kaarten. Als dit toch is gebeurt en je hierdoor korting bent misgelopen storten we dat natuurlijk terug. Ik ontvang dan graag een privébericht, dan lossen we dat op.

Je vraag voor een nieuwe foto kun je neerleggen bij de klantenservice OV-chipkaart. Die instantie produceert de OV-chipkaarten.
DIe zullen zeggen dat je een foto kunt uploaden voor een nieuwe OV chipkaart, maar dan moet je betalen terwijl je al een nieuwe OV chipkaart krijgt van de NS en dan heb je 2 OV chipkaarten, een met nieuwe foto en een met je oude foto en abonnement.

Beetje laf van NS om zich hier van af te maken, want het is dus onmogelijk om zelf een nieuwe foto te krijgen op je OV chipkaart met abonnement.

Reageer