beantwoord

Werkt mijn Traject Vrij OV-chipkaart ook in de tram?

• 21 februari 2015
  • 8 reacties
  • 2595 Bekeken

Werkt mijn "traject vrij ov-chipkaart" ook in de tram?
icon

Beste antwoord door Tochjo 21 februari 2015, 17:47

De kaart werkt in de tram, in zoverre dat u er saldo of een reisproduct voor de tram op kunt laden en daarmee kunt betalen. Uw NS-abonnement is niet geldig.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
De kaart werkt in de tram, in zoverre dat u er saldo of een reisproduct voor de tram op kunt laden en daarmee kunt betalen. Uw NS-abonnement is niet geldig.
Reputatie 4
Badge
Alleen in de periode van zondag 22 tot en met vrijdag 27 februari 2015 tussen Den Haag en Delft is er een bijzondere situatie. Je mag dan met een NS vervoersbewijs met HTM tram 1 reizen. Je moet dan wel bij de NS in en uit checken, anders betaal je het gewone tram tarief (volgens reizen op saldo)

De ns site geeft hierover de volgende informatie:

"Maakt u gebruik van vervangend vervoer met een NS-bus of HTM-lijn 1, dan heeft u een geldig NS-vervoerbewijs nodig. Met een OV-chipkaart reist u dan net zoals met de trein. U checkt bij NS in bij de start van uw reis, ook indien uw reis start met een NS-bus of HTM-lijn 1. Op uw station van bestemming checkt u weer uit bij NS met uw OV-chipkaart. Op de tramhaltes van HTM-lijn 1 bij station Delft, Den Haag HS en Den Haag Centraal zullen tijdens de werkzaamheden in- en uitcheckpalen van NS te vinden zijn."
Dankjewelll! Dus als je er geld op zet, en eerst met de trein gaat... gaat het geld er dan niet af ^^
Inderdaad. Bij Traject Vrij worden alle treinreizen achteraf berekend en via een automatische incasso betaald. Het chipkaartsaldo staat daar helemaal los van en kan alleen in bus/tram/metro gebruikt worden.
Onwijs bedankt!!! Allemaal!
Reputatie 7
Badge +3
En aangezien er staat aangegeven dat er bij de stations Delft, Den Haag HS en Den Haag CS NS in-en uitcheckpalen aanwezig zullen zijn, zal men alleen op deze stations kunnen in of-uitchecken met een Traject-Vrij kaart of ander NS-vervoersbewijs en niet op andere haltes van lijn 1.
Hopelijk zullen niet al te veel reizigers deze vergissing maken komende week.
... bijvoorbeeld mensen die in de normale lijn 1 van Delft naar HS gaan en denken dat die net als de extra trams doorgaat naar Den Haag Centraal.
Badge
Werkt mijn "traject vrij ov-chipkaart" ook in de tram?

Zo te lezen is het juiste antwoord al gegeven. Je OV-chipkaart met Traject vrij abonnement is ook geldig in de bus/metro/tram. Je kan gewoon op saldo reizen. Het Traject Vrij is alleen geldig in de treinen. Ik heb je vraag een beetje aangepast.

Reageer