beantwoord

wijzigen ingediende claim uitcheck gemist

• 8 januari 2019
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Ik heb net voor de eerste keer geprobeerd om via de OV chip app saldo terug te vragen i.v.m. vergeten uit te checken tijdens reizen op 2e kerstdag.
Echter heb ik als vertrek station Zwolle ingevuld, en dat moest Assen zijn.
Aangezien er al automatisch was ingevuld dat het startpunt station Assen was dacht ik dat ik moest invullen waar ik ben overgestapt.
Eind station was Ede-Wageningen.

De aanvraag is wel goedgekeurd, maar nu krijg ik alsnog niet het teveel betaalde reisgeld terug (omdat Zwolle >> Ede-Wageningen niet duurder is dan het instaptarief) en ik kan de ingediende claim voor zover ik kan vinden niet annuleren of wijzigen.
Ook in de bevestigingsemail staat niks genoemd over wat ik kan doen om dit te corrigeren zodat ik wel alsnog het teveel betaalde reisgeld op m'n ov-chipkaart teruggestort kan krijgen.

Hoe kan dit opgelost geworden?
icon

Beste antwoord door Denice NS 8 januari 2019, 13:43

Welkom bij de Community, Hirzo.

Vervelend dat het indienen van je claim mis is gegaan 😞. Corrigeren gaat helaas niet meer. Je kan wat dit betreft het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Dit gaat het snelste via Facebook, Twitter of onze Chat. Je kan de situatie uitleggen en dan krijg je van ons alsnog het teveel betaalde terug. Wij kunnen het echter niet op je kaart zetten maar je krijgt het dan terug op je bankrekening.

Zelf heb ik wel even naar de rit gekeken en als ik het goed begrijp het je dus van Assen naar Ede-Wageningen gereisd? Indien je geen kortingskaart hebt is een Enkele Reis 2e klas € 23,40 (en zal het instaptarief € 20 zijn geweest). Kortom, de rit is dan duurder dan het instaptarief = geen restitutie. Heb je een kortingskaart dan is het instaptarief € 10 en de prijs van de rit 2e klas € 14. Kortom, ook duurder dan het instaptarief en krijg je dus ook geen geld terug. Als ik dus goed heb begrepen dat jouw volledige traject Assen - Ede-Wageningen was zal je geen geld terugkrijgen.
Bekijk origineel

4 reacties

Welkom bij de Community, Hirzo.

Vervelend dat het indienen van je claim mis is gegaan 😞. Corrigeren gaat helaas niet meer. Je kan wat dit betreft het beste even contact opnemen met onze Klantenservice. Dit gaat het snelste via Facebook, Twitter of onze Chat. Je kan de situatie uitleggen en dan krijg je van ons alsnog het teveel betaalde terug. Wij kunnen het echter niet op je kaart zetten maar je krijgt het dan terug op je bankrekening.

Zelf heb ik wel even naar de rit gekeken en als ik het goed begrijp het je dus van Assen naar Ede-Wageningen gereisd? Indien je geen kortingskaart hebt is een Enkele Reis 2e klas € 23,40 (en zal het instaptarief € 20 zijn geweest). Kortom, de rit is dan duurder dan het instaptarief = geen restitutie. Heb je een kortingskaart dan is het instaptarief € 10 en de prijs van de rit 2e klas € 14. Kortom, ook duurder dan het instaptarief en krijg je dus ook geen geld terug. Als ik dus goed heb begrepen dat jouw volledige traject Assen - Ede-Wageningen was zal je geen geld terugkrijgen.
Bedankt voor je reactie Denise👍🏻.
Het gaat inderdaad om een reis van Assen naar Ede-Wageningen.
Ik heb een daluren abonnement, dus het instaptarief was € 10,-
Ik heb die reis moeten overstappen en de trein waar ik als laatste in zat, zou doorrijden tot Den Helder.
Daardoor ging ik er in eerste instantie van uit dat de kosten voor een treinreis van Assen-Den Helder in rekening gebracht zou worden, maar als ik jou goed begrijp is dat niet het geval, en wordt in zo'n geval enkel het instaptarief in rekening gebracht.
Dan heb ik nu dus goedkoper gereisd dan wanneer ik niet vergeten was uit te checken?🙄🤔
Dan heb je in dit geval inderdaad minder betaald dan wat je eigenlijk zou betalen als je had uitcheckt. Een geluk bij een ongeluk zal ik maar zeggen :)

Ga hier geen gewoonte van maken, dan zal je kaart namelijk geblokkeerd worden en loop je in de trein het risico op een boete 😉
Ok dan, nou, dat is dan inderdaad een geluk bij een ongeluk. 👍🏻😊

Ga hier geen gewoonte van maken, dan zal je kaart namelijk geblokkeerd worden en loop je in de trein het risico op een boete ;)

Dat zou ik uiteraard nooit doen😇

Reageer