beantwoord

Zakelijk reizende slechtzienden: moet deze groep het maar zelf uitzoeken?

• 10 april 2015
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider***
  • 850 reacties
Beste NS,

De afgelopen maanden heb ik meermalen gevraagd hoe slechtzienden en blinden moeten reizen met een zakelijke OV-chipkaart. Immers, OV Chip Plus en de NS Business Card kunnen hier niet mee worden gecombineerd.
De antwoorden die ik kreeg waren voornamelijk 'gebruik OV Chip Plus of de NS Business Card' of 'ik ga het even voor je navragen'.

Nu weet ik dat ik, en diverse slechtziende/blinde collega's met mij, ons in allerlei bochten moeten wringen om (zelfstandig) met de trein te reizen en woonwerkreizen door de werkgever te laten betalen.

Is het mogelijk om hier eens een goed antwoord op te krijgen? Het uitblijven van een antwoord vind ik zeer onbeleefd, en het is ook tameklijk kortzichtig van NS dat er voor deze doelgroep geen goede oplossing is (want ja, ondanks stereotyperingen zijn er zat blinden en slechtzienden die gewoon een normale betaalde baan hebben).
icon

Beste antwoord door Thijs2 10 april 2015, 16:40

Op dit moment is de beste optie denk ik om een aparte OV-chip Plus kaart te gebruiken voor je zakelijke reizen per trein. Eventueel kan je het rekeningnummer van het bedrijf hieraan koppelen. Zie hiervoor ook deze pagina. Voor verdere vragen kun je het beste terecht bij het Serviceloket OV Blinden & Slechtzienden.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoe reisden blinden en slechtzienden dan in het tijdperk dat er papieren treinkaartjes en strippenkaarten waren? Waren er toen geen bochten waarin gewrongen moest worden? Had de NS toen betere faciliteiten voor deze doelgroep?
Op dit moment is de beste optie denk ik om een aparte OV-chip Plus kaart te gebruiken voor je zakelijke reizen per trein. Eventueel kan je het rekeningnummer van het bedrijf hieraan koppelen. Zie hiervoor ook deze pagina. Voor verdere vragen kun je het beste terecht bij het Serviceloket OV Blinden & Slechtzienden.

Reageer